2007-12-12, 19:50
Medlem
Hej. Har nyligen installerat Adobe After Effects och har alldrig kört detta program förut, men nu ska jag sätta igång och följa ett antal olika tutorials för att lära mig lite basics. Enda problemet jag har nu är att den tutorialen jag vill/SKA köra använder sig av en ljudfil på 10 sekunder. Och jag själv har gjort en egen ljudfil av en låt som jag klippt och kortat ner, men när jag sedan lägger in den i After Effects så Får jag inget ljud när jag trycker på play!
Har testat en massa olika saker som att köra hela låten, klippa ner den, försöka ställa in i After effects på olika ljudsaker men inget verkar fungera.

Version jag har är Adobe After Effects CS3 (version 8.0.0.298! har inte patchat så borde vara orginal versionen)
Ljudfil jag försöker lägga in är Mp3 format. Har även testat med .wav filer!
Vad göra?
Citera
2007-12-13, 08:55
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilleman
Hej. Har nyligen installerat Adobe After Effects och har alldrig kört detta program förut, men nu ska jag sätta igång och följa ett antal olika tutorials för att lära mig lite basics. Enda problemet jag har nu är att den tutorialen jag vill/SKA köra använder sig av en ljudfil på 10 sekunder. Och jag själv har gjort en egen ljudfil av en låt som jag klippt och kortat ner, men när jag sedan lägger in den i After Effects så Får jag inget ljud när jag trycker på play!
Har testat en massa olika saker som att köra hela låten, klippa ner den, försöka ställa in i After effects på olika ljudsaker men inget verkar fungera.

Version jag har är Adobe After Effects CS3 (version 8.0.0.298! har inte patchat så borde vara orginal versionen)
Ljudfil jag försöker lägga in är Mp3 format. Har även testat med .wav filer!
Vad göra?

Jag kan ha fel, men jag tror att du måste rendera videon till ett färdigt klipp innan du kan höra ljudet.
Citera
2007-12-13, 18:04
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Tryck på 0 för ram preview.
Då ska ljudet höras.
Citera
2007-12-14, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag kan ha fel, men jag tror att du måste rendera videon till ett färdigt klipp innan du kan höra ljudet.

Tycker det låter väldigt konstigt att man måste göra allt först för att kunna se slutprodukten. Men får se
Citera
2007-12-14, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Tryck på 0 för ram preview.
Då ska ljudet höras.

Har tryckt 0, och ställt in på auto i Ram preview, men det funkar tyvärr inte=/
Citera
2007-12-14, 07:26
Medlem
conf-s avatar
Har samma problem med After Effects CS3, inget ljud fast man kryssar i Audio och även knäpptyst när man tar RAM preview.

Hör ljudet ifall man tar Audio Preview men då synns inte bilden
Citera
2007-12-14, 09:30
Medlem
Dennos avatar
Du får väl lämna tillbaka produkten till butiken, för du har väl garantin kvar?
Citera
2007-12-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Du får väl lämna tillbaka produkten till butiken, för du har väl garantin kvar?

hehe haha, nej:P
Citera
2007-12-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conf-
Har samma problem med After Effects CS3, inget ljud fast man kryssar i Audio och även knäpptyst när man tar RAM preview.

Hör ljudet ifall man tar Audio Preview men då synns inte bilden

Har försökt med Audio Preview också. men funkar ej heller. ser bild men ej ljud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in