2007-12-12, 19:21
Medlem
Rauhassas avatar
Är intresserad av dessa skor men ingen av mina vänner har dem så jag tänkte ställa frågan här: Hur tycker ni att de funkar? Är de värda pengarna?

Till de som inte vet vad det handlar om:

http://www.swissmasai.se/Default.aspx?lang=sv-SE

/Rauhassa
Citera
2009-04-28, 21:54
Medlem
Drar upp den här tråden eftersom det är precis det här jag undrar över jag med!

Är det någon här som testat dessa? Vad har ni för erfarenheter av dem?
Citera
2009-04-28, 22:52
Medlem
Axons avatar
De är riktigt bra (kanske inte så bra som de marknadsförs) men de är väldigt sköna och funktionsdugliga.
Citera
2009-04-28, 22:59
Medlem
Felons avatar
vart fan står priset ;P? dessa ska beställas!
Citera
2009-04-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
De är riktigt bra (kanske inte så bra som de marknadsförs) men de är väldigt sköna och funktionsdugliga.
Haha, nej det förstod jag! Har du märkt någon förbättring i hållning eller något annat av de som de lovar på deras webbsida?

Citat:
Ursprungligen postat av Felon
vart fan står priset ;P? dessa ska beställas!
Jag har ingen aning vad de kostar faktiskt! Vill också gärna veta. Om du nu tänkt beställa får du gärna skriva en kort recension senare om du känner att du har tid och lust.
Citera
2009-04-28, 23:05
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexh
Haha, nej det förstod jag! Har du märkt någon förbättring i hållning eller något annat av de som de lovar på deras webbsida?

Jag har ingen aning vad de kostar faktiskt! Vill också gärna veta. Om du nu tänkt beställa får du gärna skriva en kort recension senare om du känner att du har tid och lust.
Mina patienter har märkt det ja. Om det är p.g.a. skorna eller behandlingen eller en kombination är svårt att svara på.
Citera
2009-04-29, 07:59
Medlem
PhatCaTs avatar
Hahaha, de var ju extremt fula i alla fall
Citera
2009-04-29, 08:36
Medlem
wiegrs avatar
Jag har lyckats haft ett par vanliga skor som va sådär i början.. men som sedan blev slitna :P men under den första tiden så blev det annorlunda att gå när skorna rullande fram :>
Citera
2009-04-29, 11:02
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Felon

De är ganska dyra. Ca 2500:-. Men de är jättesköna. Dock får man ta det lite lugnt i början när man inte är van vid dem, för de ger fin träningsvärk i underbenen.
Citera
2009-04-29, 14:25
Medlem
Sandalerna är väldigt populära bland sjukhus personal. I princip alla använde såna där på sjukhuset jag jobbade på förra sommaren.

Dem är ju dock ohyggligt fula.
Citera
2009-05-01, 14:13
Medlem
Felons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
De är ganska dyra. Ca 2500:-. Men de är jättesköna. Dock får man ta det lite lugnt i början när man inte är van vid dem, för de ger fin träningsvärk i underbenen.

undra om skiten sliter på leder etc..
Citera
2009-05-01, 14:31
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Felon

Njae. Fotleden rör sig mindre i steget, men i andra ledder så måste ju musklerna stabilisera leden, och det är ju det som är syftet med skorna. vanliga skor på plant underlag så är ju många muskler i foten lite passiva. Passiva muskler i en led kommer öka belastningen på ligamentstrukturer. Tanken är att betona dessa passiva muskler mer. Känslan är ju som att ha en liten balansplatta under fötterna. Det är ju inga skor att springa maraton i precis. De funkar som rehab efter en fotledsfraktur eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in