2008-12-22, 02:05
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unbound
För er cyniker:

Utseende och pengar är inte allt. Det finns något som kallas personlighet. Sedan vet jag inte vad som menas med fulhet, det är något ganska subjektivt. Jag tycker inte att feta människor är fula för att dom är feta.

Nej men jag försökte på något sätt beskriva "fulhet" och hur fan ska jag skriva det för att det genom text ska bli begripligt? Jag kan lista saker som är mindre attraktiva för tjejer här:

-Finnar
-Fetma
-Blekhet
-Socialt missanpassad
-Fattigdom
-Ointelligens
-Ful klädstil
-Dom som inte idrottar
-Dom som spelar mer datorspel än umgås med "riktiga" världen

Detta är alltså saker som generellt sett(det betyder inte ALLA) som är saker som tjejer tycker än mindre attraktiva hos en kille. Sen kan självklart en kille som INTE idrottar vara en sjukt snygg och bra kille men JA även du förstår nog nu hur jag menar?
Citera
2008-12-22, 02:10
Medlem
aschaess avatar
Jag har varit tillsammans med ett par killar som andra tyckt varit riktigt oattraktiva och jag ser väldigt bra ut. Dock bryr jag mig helt enkelt om andra saker. En attraktiv personlighet är viktigt, ett "snyggt" yttre är det inte.
Citera
2008-12-22, 02:13
Medlem
aschaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Nej men jag försökte på något sätt beskriva "fulhet" och hur fan ska jag skriva det för att det genom text ska bli begripligt? Jag kan lista saker som är mindre attraktiva för tjejer här:

-Finnar
-Fetma
-Blekhet
-Socialt missanpassad
-Fattigdom
-Ointelligens
-Ful klädstil
-Dom som inte idrottar
-Dom som spelar mer datorspel än umgås med "riktiga" världen
Haha, jag var tillsammans med en kille för ett tag sedan som har många av de där egenskaperna. Lite lätt fetma, väldigt blek, socialt missanpassad, socfattig, outbildad (ej påbörjat gymnasium, dock väldigt intelligent), heltaskig klädstil, inget idrottande, totalt World of Warcraft-beroende. Ja, det enda som inte passar in är att han inte har finnar. Dessutom hade han glasögon. Men jävlar alltså, i mina ögon är han riktigt jävla snygg.
Citera
2008-12-22, 02:17
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aschaes
Haha, jag var tillsammans med en kille för ett tag sedan som har många av de där egenskaperna. Lite lätt fetma, väldigt blek, socialt missanpassad, socfattig, outbildad (ej påbörjat gymnasium, dock väldigt intelligent), heltaskig klädstil, inget idrottande, totalt World of Warcraft-beroende. Ja, det enda som inte passar in är att han inte har finnar. Dessutom hade han glasögon. Men jävlar alltså, i mina ögon är han riktigt jävla snygg.

Man skulle ju gärna se bild på dig.Så man kan "bedömma" om du är snygg eller inte.
Citera
2008-12-22, 03:35
Medlem
ErikJs avatar
Citat:

Ja men då är du garanterat ful själv. Jag har säkert fått PM från 20 tjejer här på FB som anser att de själva är snygga men när jag sett bilder på dom har dom sett ut som "ras"...

Jag kan tänka mig att även de som är "snygga" har någon av mina "negativa" egenskaper som jag listade men om man har de flesta/alla av dom så kan man inte vara attraktiv och snygg, det ÄR en omöjlighet
Citera
2008-12-22, 14:08
Medlem
För TS verkar allt handla om yttre skönhet, jag tror inte ett dugg på hans snack om att personlighet är viktig. Då skulle han aldrig funderat i dessa banor. TS värderar en kille efter hur snygg tjej han har. Hur deras eventuella personligheter är verkar han och hans vänner inte reflektera över.
Visst har man rätt att starta vilka trådar man vill men det verkar oerhört omoget att plocka ut och isolera en egenskap så där. Ts måste väl ändå förstå att en relation handlar om så mycket mer än bara utseende??? Det förklarar dock trådstarter som "jag skäms över min flickvän".

Attraktion är förstås en grundläggande förutsättning för en kärleksrelation men du borde förstå att smaken är som baken...
Citera
2008-12-22, 18:40
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyLucy
För TS verkar allt handla om yttre skönhet, jag tror inte ett dugg på hans snack om att personlighet är viktig. Då skulle han aldrig funderat i dessa banor. TS värderar en kille efter hur snygg tjej han har. Hur deras eventuella personligheter är verkar han och hans vänner inte reflektera över.
Visst har man rätt att starta vilka trådar man vill men det verkar oerhört omoget att plocka ut och isolera en egenskap så där. Ts måste väl ändå förstå att en relation handlar om så mycket mer än bara utseende??? Det förklarar dock trådstarter som "jag skäms över min flickvän".

Attraktion är förstås en grundläggande förutsättning för en kärleksrelation men du borde förstå att smaken är som baken...

"Jag skäms över min flickvän" är väl fan ingen tråd jag startat? Så varför nämner du den i samma sammanhang som mitt namn?

Jag har aldrig sagt något om de du babblar om. Jag ville få ventilera en fråga som jag och flera med mig undrat (och även flertalet i denna tråd tydligen håller med mig om) och det är hur någon som är NOLL i snygghet kan vara tillsammans med en person som är en TIA...?

Ja har säkert mer personlighetskrav och vettiga åsikter om den biten än vad du själv har. Sluta kom in här och gör påhopp!

Är det omoget att reflektera över en sådan sak som trådstarten handlar om? Visst det är en "ytlighets"-fråga men bara för att jag ställer frågan till folk runt om i detta land så betyder väl inte det att jag är en ytlig människa. Jag har massa känslor, jag har massa tankar, värderingar och en rätt sund inställning till människan.

Du kommer med ditt dussintal inlägg här på FB och börjar kalla mig för omogen och tycka massa saker du inte har en aning om. Försök istället tänka NÅGRA STEG längre och då kanske även du hittar ett bättre svar på mina frågor och kan BIDRA med något i tråden.

Självklart förstår jag att smaken är som baken och det är något jag ofta skriver i mina svar men det måste väl finnas GRÄNSER för vad som kan anses som möjligt?
Citera
2008-12-23, 09:49
Medlem
freyas avatar
Utifrån vad jag personligen kan relatera till är detta fenomen ett mysterium även för mig om det rör sig om fula snubbar som även saknar klassiska värdehöjare status- och maktpositioner i olika sammanhang. Jag tror inte heller att det behöver vara av exakt samma orsak för alla dessa tjejer, men om jag ska spekulera lite:

Att ha någon som ligger ett flertal ”divisioner” under en själv medför sannolikt och generellt mer makt, kontroll, trygghet och bekräftelse än i en mer jämlik relation. Detta kan troligtvis kompensera fulheten i ganska hög grad som en konsekvens av tidigare erfarenheter och/eller vad man prioriterar i en relation.

Destruktiva och traumatiserande tidigare erfarenheter som antingen skapat en snedvriden självuppfattnig/självförtroende alternativt att man söker det rakt motsatta i förhållande till den/de traumatiserande relationen/-erna.

”Trygghetsnarkomani”.

Man testar. Många har någon gång medvetet agerat utanför sin egen box för att se hur det fungerar. Resultaten är nog varierande.

De är blinda, har något dolt fel eller är helt enkelt störda.
Senast redigerad av freya 2008-12-23 kl. 09:52.
Citera
2008-12-23, 11:26
Medlem
Jensofswedens avatar
Ja tyvärr är det så att tjejer inte har en korrekt bild av sitt eget utseende ofta och tjejer som gillar rakt av skabbiga och töntiga datakillar är för det mesta rätt trashiga själv och då spelar det liksom ingen roll eftersom ingen annan kille vill ha henne.

Men som sagts tidigare, tjejer är helt enkelt inte lika intresserade av utseende som killar är. Bara fucking acceptera faktum ErikJ
Citera
2008-12-25, 00:05
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Ja tyvärr är det så att tjejer inte har en korrekt bild av sitt eget utseende ofta och tjejer som gillar rakt av skabbiga och töntiga datakillar är för det mesta rätt trashiga själv och då spelar det liksom ingen roll eftersom ingen annan kille vill ha henne.

Men som sagts tidigare, tjejer är helt enkelt inte lika intresserade av utseende som killar är. Bara fucking acceptera faktum ErikJ

Okej! Jag får väl inse att du kanske har rätt men oavsett vilket har jag fortfarande inte fått något tillfredställande svar på min fråga.

MÅNGA håller med mig i denna tråd men tyvärr har vi några "rötägg" (jag accepterar er syn på saken). Anledningen till att ni blir rötägg är för att ni gör rena påhopp och helt ogrundade påståenden mot mig (TS) och även vissa andra i denna tråd.

Trots detta önskar jag alla en fortsatt GOD JUL!
Citera
2008-12-25, 12:12
Medlem
grvs avatar
Citat:
Jag har varit tillsammans med ett par killar som andra tyckt varit riktigt oattraktiva och jag ser väldigt bra ut. Dock bryr jag mig helt enkelt om andra saker. En attraktiv personlighet är viktigt, ett "snyggt" yttre är det inte.

Ahh, så han var tät mao
Citera
2008-12-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Tjejer är mer kräsna gällande utseendet än killar.

Sedan krävs det även en rätt personliget och attityd för att få tjejer så därför är tjejer många gånger kräsnare än killar eftersom de har krav de flesta killar inte ens under pistolhot skulle våga ställa.

Å andra sidan tycker jag tvärtemot vad TS anser. Jag tycker det är vanligare att se snygga killar med fulare tjejer.

Det stämmer perfekt överens med min uppfattning om samhället, attraktion och hur killar och tjejer fungerar.
Om 95 % av killarna skulle börja våga ställa lite krav på tjejerna skulle det inte bli många fler barn i världen.

Jag håller med dig.

Förstår mig inte på TS han verkar körd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in