• 1
  • 2
2007-12-12, 03:40
Medlem
brantings avatar
Den anorektiska Peter Wolodarski respektive äckeloljiga Tomas Idergard. Har under lång tid irriterat mig på dom två överlägsna fjantarna. Skall dock tillstå att Wolodarski emellanåt har vissa vettiga synpunkter. Vad är det för mörkblåa tomtar egentligen? Skvaller! Give it to me!

Referat från en nyhetspanelsdebatt i SVT:s Gomorron Sverige, efter att Sadam avrättats.
Idergard:"- Jag är emot dödsstraff men ibland finns det undantag. T ex Sadam och nazisterna efter Nürnberg"
Sossen i TV-soffan: "Så du kan tänka dig dödsstraff ibland?"
Idergard (pressad): "Nej, jag är egentligen emot dödsstraff. Men tycker du det var fel att avrätta nazister efter Nürnberg?"
Sossen:"Ja, jag tycker att dödsstraff alltid är fel."
Idergard (pressad och hånskratande): "Jaha, så du tycker att nazisterna var bra. Jaja, då vet vi det" (äckelflin)
Citera
2007-12-12, 07:23
Medlem
MikeTheBikes avatar
Något som vore mer intressant är varför du överhuvudtaget bryr dig eftersom du måste njuta av att SVT klämmer åt högermänniskor?

Kan det bero på att du känner dig pressad av att några faktiskt använder hjärnan till det den var ämnad dvs tankemöda?

Men det kanske är svårt för en som enbart tänker kollektivistiska tankar som blivit godkända av partiet i förväg?
Citera
2007-12-12, 12:15
Medlem
Idergard har varit MUF Ordförande, tycker att han är bra i morgonsoffan. Med tanke på att han sitter med Ursula Berge och Birger Schlaug kanske det inte säger så mycket. Ursula och Wolodarski får man ju frossa på. Båda PK förlästa på varsitt håll.
Citera
2007-12-12, 14:32
Medlem
Idergard är en slemmig homosexuell snubbe som åtminstone jag inte gärna har särskillt nära mig.

Är faktiskt rätt övertygad om att han och Peter Jöback har sett varandra i helt andra sammanhang.

Sysslade med en hel del märkliga saker under emu kampanjen, försåg sina vänner med en hel del uppdrag som de fick bra betalt för.
Citera
2007-12-12, 18:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jo, det stämmer. Vi är antisemiter vi i Flashback-gänget!

Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Eftersom du är ny så kan det vara läge att upplysa dig om att det här inte är Aftonpravda eller någon annan liknande pk-inrättning. På Flashback granskas kontinuerligt bl a det judiska folkets makt och förehavanden. Lika bra att du vänjer dig eller kryper tillbaka under din sten.

Styrlund är för övrigt anmäld för trams.
Citera
2007-12-12, 21:01
Medlem
Pratbubblans avatar
Onödigt vetande om Thomas Idergard:
  • Vuxit upp i min hemstad Skellefteå
  • Mina föräldrar umgås med en av hans farbröder som är bonde.
  • Hans farmor och farfar kommer från Finland.
  • En av hans farbröder är bonde, en annan katolsk präst. En faster är församlingsassistent i Svenska kyrkan samt en faster jobbar på posten.
  • Jag har aldrig upplevt honom direkt otrevlig, snarare självcentrerad och pompös i sitt sätt. Hans syster däremot är väldigt mjuk och trevlig. I alla fall var hon det när vi sjöng i samma kör.
Citera
2007-12-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Onödigt vetande om Thomas Idergard:
  • Vuxit upp i min hemstad Skellefteå
  • Mina föräldrar umgås med en av hans farbröder som är bonde.
  • Hans farmor och farfar kommer från Finland.
  • En av hans farbröder är bonde, en annan katolsk präst. En faster är församlingsassistent i Svenska kyrkan samt en faster jobbar på posten.
  • Jag har aldrig upplevt honom direkt otrevlig, snarare självcentrerad och pompös i sitt sätt. Hans syster däremot är väldigt mjuk och trevlig. I alla fall var hon det när vi sjöng i samma kör.

Men är han homo?
Citera
2007-12-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Men är han homo?

Han hade den fula ovanan att ha lamullströjor
på sig utan nåt under förrut. Tills jag påtalade
detta i ett mail att det var ganska fel...
Citera
2007-12-12, 21:29
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Men är han homo?

Vet tyvärr inte. Däremot anser mina föräldrar som känner flertalet i denna släkt att den farbroder som är katolsk präst förmodligen är homo. Och även om de inte träffat Thomas på länge så tror de samma sak om honom.

Själv så upplevde jag honom när han bodde här som noll flörtig trots att han är framåt.
Citera
2007-12-12, 21:38
Medlem
Ignatius Is avatar
Idergaard är HR-chef på Prime PR. Som sådan gör han väl ett rätt så bra jobb, men det är inte riktigt det grymmaste jobbet i branschen att vara en glorifierad sekreterare och karriärsrådgivare för Handelsmuppar och MUF-kids.
För en gammal MUF-ordförande får det väl närmast att liknas vid ett misslyckande, sett till hur Strömmer (juristhjälte), Livfendahl (Svenskt Näringslivs kommunikationschef) och Fjellner (EU-parlamentariker) har lyckats.
Citera
2007-12-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Idergaard är HR-chef på Prime PR. Som sådan gör han väl ett rätt så bra jobb, men det är inte riktigt det grymmaste jobbet i branschen att vara en glorifierad sekreterare och karriärsrådgivare för Handelsmuppar och MUF-kids.
För en gammal MUF-ordförande får det väl närmast att liknas vid ett misslyckande, sett till hur Strömmer (juristhjälte), Livfendahl (Svenskt Näringslivs kommunikationschef) och Fjellner (EU-parlamentariker) har lyckats.

Det ska nog vara en person utan särskilld HR kompetens att säga att TI gör ett bra HR arbete, det skulle förvåna mig storartat om du besitter någon som helst HRM kompetens när du uttalar dig så.

Och ja han är homo, eller han kanske kallar det bisexuell om jag får tänka efter. Men som sagt så har han och Peter Jöback umgåtts..
Citera
2007-12-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I

...eller Reinfeldt (Statsminister) :-).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in