Citat:
Ursprungligen postat av wander
Exat vad känns halv färdigt?
Alla messenger klienter enligt mig. Fanns bara en som fungerade bra vilket var GAIM.
Sen kändes även beryl programmet halvfärdigt, men det berodde nog på att jag har ett nvidia-grafikkort.
Sen var det nog inget mer.
Jag personligen vet inte vad jag tycker om uttrycket "Ubuntu är användarvänligt".
Jag menar, om man verkligen vill, så är det ganska simpelt att göra det man vill göra på linux... Som nybörjare alltså... Det mesta är ganska logiskt... Men! Om man stöter på problem, så är det inte lika lätt för en nybörjare att lösa det, som det kan vara på windows.
Sen tycker jag att det är lättare att hitta program/drivisar/whatever till windows OCH att installera dessa... (next>next>accept>next>install).. Jag tycker faktiskt inte det var lika lätt på linux, men någonting som var RIKTIGT skönt var att man kunde skriva in "sudo apt-get VLC" någonting så att man laddar ner programmet VLC och installerar...
Men, det jobbiga är då om man kanske vill ha en äldre version av programmet...
Jag ska börja med ubuntu igen, väntar bara på att riktiga msn messenger och yahoo messenger finns till ubuntu. Då byter jag OS på en gång!