2012-10-01, 16:27
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför skulle materia missforma något ickemateriellt och hur skulle det gå till?

Precis som vatten i kontakt med jord blir lera, så blir själens rena medvetande i kontakt med det falska materiella egot förorenat = materiellt besmittat medvetande!

JAG ÄR KROPPEN!

JAG DÖR MED KROPPEN!

JAG ÄR NJUTAREN OCH HÄRSKAREN!
Citera
2012-10-01, 16:35
Medlem
Norrbottenss avatar
Jag säger så här...

Om det finns en gud och han faktiskt "skrev" bibeln så gjorde han det med all säkerhet för att sålla bort alla nötter som köper vilka fantasier som helst.

Med andra ord. Vi som inte tror kommer till himlen, resten skickar han till skolan.
Citera
2012-10-01, 16:36
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Jag säger så här...

Om det finns en gud och han faktiskt "skrev" bibeln så gjorde han det med all säkerhet för att sålla bort alla nötter som köper vilka fantasier som helst.

Med andra ord. Vi som inte tror kommer till himlen, resten skickar han till skolan.

Har kristendomen och Bibeln monopol på Gud?
Citera
2012-10-01, 16:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Precis som vatten i kontakt med jord blir lera, så blir själens rena medvetande i kontakt med det falska materiella egot förorenat = materiellt besmittat medvetande!

JAG ÄR KROPPEN!

JAG DÖR MED KROPPEN!

Och detta baserar du på vad?
(He asked, knowing he was about to be served a whole lot of nonsense)

EDIT: P.S. När (exakt!) kommer tråden?
Citera
2012-10-01, 16:44
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Har kristendomen och Bibeln monopol på Gud?

Frågar jag en kristen så ja.

Jag antar att du skulle svara nej.
Citera
2012-10-01, 16:45
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och detta baserar du på vad?
(He asked, knowing he was about to be served a whole lot of nonsense)

EDIT: P.S. När (exakt!) kommer tråden?

De heliga tidlösa absoluta Veda-skrifterna!

Ingen exakt tidpunkt, men innan kommande helg!
Citera
2012-10-01, 16:51
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Kodningen finns där!

Innan ägget och spermien möts, så befinner sig jaget/själen i den astrala dimensionen, i väntan på att få stiga ner i en ny kropp:

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/08/var-levde-vi-sjalar-innan-vi-tog-oss-in-i-det-befruktade-agget-vad-sager-ni-ateister

Eller hur?

Eftersom vi inte är en klon av farsan – vår DNA kommer från båda föräldrarna – så kan vi inte ha levt som spermie i farsans pung! Detta bevisas av enäggstvillingar, där det är två individer som kommer fram när äggcellen delas, trots att det bara är en spermie som befruktar ägget!

Man är ju inte en individ förrän man har hela det genetiska materialet, vilket man har först när spermien och ägget sammanblandas vid befruktningen, vilket alltså är tidpunkten då man börjar leva i livmodern, då man äntrar livmodern från sitt föregående liv, då man levde i en annan kropp!
Du länkar alltså till dig själv som om du vore en auktoritet. Inte så värst klädsamt måste jag säga. Dina påståenden blir ju inte mer trovärdiga bara för att du skrivit dom i en blogg.

Dessutom duckar du frågeställningen, själens storlek/form. Själen skulle alltså vara i storleksordningen zygot i livmodern och 186 cm efter 33 år. Själen växer?

Det finns ju heller inget som motsäger att det du kallar själ bildas vid befruktningen och dör med kroppen. Hela den själsliga/andliga aspekten av en människa är ju än så länge totalt obevisad.
Citera
2012-10-01, 16:51
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

Några sådana existerar helt enkelt inte. Du kunde lika gärna referera till din röv. Den existerar åtminstone.
Citera
2012-10-01, 16:55
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

JAG ÄR KROPPEN!

JAG DÖR MED KROPPEN!

Fast både vatten och lera är materiellt och kan således interagera med varandra. Anden/själen består inte av materia enligt dig. Frågan kvarstår, hur kan något som inte består av materia reagera med materia?
Senast redigerad av proconsul 2012-10-01 kl. 17:01.
Citera
2012-10-01, 16:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Och dessa är gudomliga för att?
Citera
2012-10-01, 17:01
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Fast både vatten och lera är materiellt och kan således interagera med varandra. Anden/själen består inte av materia enligt dig. Frågan kvarstår, hur man något som inte består av materia reagera med materia?
Jag tror du måste skölja tarmen och när det är gjort hålla för ena näsborren för att komma in i den intraembryologiska immaterialismens kärna, i ett ett edammfritt elfritt rum, det går annars icke att vidröra dvs tanken kan inte uppstå p.g.a materiell friktion.

Just to apprehend the optimizing relative discursion...
Citera
2012-10-01, 17:02
Medlem
BlackJewels avatar
Och avlägsna all ost och kolla så inga råttor är på väg mot huset.

Egentligen storstäda och ta upp tråden om en vecka, för bästa upptagningsförmåga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in