2012-10-01, 15:43
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Din Gud är ju inte ens av materia vilket innebär att du måste vara osynlig vilket du inte är, ergo din Gud existerar inte. Checkmate.

Vi andliga själar är visst osynliga!

Kroppen däremot är formad efter själens form!

Checkmate!
Citera
2012-10-01, 15:44
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Checkmate!
Nej. Du är inte osynlig då jag ser dig på din avatar.
Checkmate.

Samt eftersom jag sa checkmate först så vann jag per automatik. Sorry.
Senast redigerad av baylife 2012-10-01 kl. 15:50.
Citera
2012-10-01, 15:45
Medlem
Keffastes avatar
Vad många troll trådar om gud det skapas hela dagarna... alla över 5 IQ vet att gud bara är ett påhitt - ett practical joke som gick lite för långt, nu när jag tänker efter så är nog han som skapade skämtet det största trollet som gått på våran planet.
Citera
2012-10-01, 15:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Med tanke på att Människan är skapad till Guds avbild, och ditt monster inte på minsta sätt liknar en Människa, så kan vi därmed komma till slutsatsen att ditt monster en avgud, en demon, som du bör hålla ett betryggande avstånd till...

Om människan är skapad till guds avbild så har människan fått guds egenskaper antar jag. Gud är således hämndlysten, okänslig, ilsken, kärlekslös och oempatisk vilket många människor är.
Citera
2012-10-01, 15:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Checkmate!

Själen skulle alltså ha ett utseende? Själen ser ut som en bowlingkägla ungefär? Ett ickemateriellt "objekt" som har en form? Hur får du ihop det?
Citera
2012-10-01, 15:52
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Själen skulle alltså ha ett utseende? Själen ser ut som en bowlingkägla ungefär? Ett ickemateriellt "objekt" som har en form? Hur får du ihop det?

Själen har formen av pasta och köttbullar med en gudomlig tomatsås. Man kan inte se själen med sina egna ögon men man förstår att den ser ut som om man tänker på den.
Citera
2012-10-01, 15:54
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
han promotar de ännu ofödda, right ?
Citera
2012-10-01, 15:58
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
han promotar de ännu ofödda, right ?
Ja inte vet jag.
Om själen är formad efter kroppen så blir den större eller mindre beroende på hur mycket man äter
(midjeomfång). Man har också en mindre själ när man är tre år än när man är trettio.
Världens fetaste man har världens största själ?
Citera
2012-10-01, 16:03
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Nej. Du är inte osynlig då jag ser dig på din avatar.
Checkmate.

Du ser endast min temporära köttsliga form, som inte är min eviga andliga form!
Citera
2012-10-01, 16:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keffaste
Vad många troll trådar om gud det skapas hela dagarna... alla över 5 IQ vet att gud bara är ett påhitt - ett practical joke som gick lite för långt, nu när jag tänker efter så är nog han som skapade skämtet det största trollet som gått på våran planet.

Och ändå så är det >85% av jordens befolkning som insett och bejakar vår evige Skapares existens...
Citera
2012-10-01, 16:06
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Du ser endast min temporära köttsliga form, som inte är min eviga andliga form!
Jag har redan sagt checkmate. Så, game over.
Citera
2012-10-01, 16:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Om människan är skapad till guds avbild så har människan fått guds egenskaper antar jag. Gud är således hämndlysten, okänslig, ilsken, kärlekslös och oempatisk vilket många människor är.

Det är i kontakt med den materiella energin som dessa mindre önskvärda egenskaper hos själen uppstår, dvs av den falska jag-identifieringen, falska egot, den materiella illusionen att "JAG ÄR KROPPEN" och allt som min kropp har band till "ÄR MITT"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in