Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
varför krångla till det? varför inte bara tro att gudar eller aliens skapade livet? det är ju mycket lättare för intelligenta varelser att skapa liv än för livet på något sätt utvecklas från icke-levande materia.
Vad det än var som skapade allt så skapade det humor oxå.. just den frågan är speciell. När man ser tillbaka på allt och tänkre på världen.. Så blir frågan, vad skapade allt detta? Märklig. Det kan liksom inte vara nått hjärtlöst, humorlöst. det måste vara nått slags monster, Men ingat man tror man kan kalla gud och kasta ut en liten ogenerad bön till. Man får alldrig veta. Vetenskapen kanske förklarar allt, Men en liiiten fråga kvarstår alltid och den får den vetenskapliga epok vi lever i nu att likna en tragedi, en mörk och hård vetenskap. En underliggande vetenskap såm inte går i fas. Den glada vetenskapen har aldrig fått sin början, men den kommer när idioten till människa som styr den här världen nu har fått sett terrorns fulla ansikte.
Detta är insest, vi lever i det FAST! Frihet existerar inte för den fromma.
Jag tror du har rätt. Jag tror livet blir meningsfullare om man är öppen, och tror på onaturligt, ALLT, för du kan aldrig riktigt veta, kan bara dansa åt galenskapen och skratta typ.
Se galenskapen! Se friheten!.
Det är ivf första steget för att göra det verkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
det är sant att livet är enklare direkt när livet har börjat och vi har inte ens lärt oss gå än.
Man kan oxå säga att vi dog redan vid födelse.
Angående topic så tycker jag ateisternas argument är lite barnsliga av enledningen att dom tycker det finns en anledning att motsträva nått som dom endå inte vill ta till sig. Det är ju inte som att gud är nått som betyder nått eller har betytt nått. Jag tror inte det var vad jesus och hans anhängare
Tänkte angående deras gud. Jag tror inte det var nån
stor gud.