2007-12-11, 18:11
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Tänkte göra en laxrulle till middag imorgon och behöver lite inspiration. Har googlat, men hittar bara recept på småbitar (Hors d'oeuvres typ) och det är inte riktigt det jag är ute efter.

Jag tänkte mer mig en rulle som en kebabrulle. Är det nån som har en specialare åt mig?
Citera
2007-12-11, 18:19
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaargh! condor!
Tänkte göra en laxrulle till middag imorgon och behöver lite inspiration. Har googlat, men hittar bara recept på småbitar (Hors d'oeuvres typ) och det är inte riktigt det jag är ute efter.

Jag tänkte mer mig en rulle som en kebabrulle. Är det nån som har en specialare åt mig?
Varför inte köra med samma ingredinser som i en laxtartar?

~Paul~
Citera
2007-12-11, 23:47
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Mixa pickles med majonäs.
Skiva rökt lax och hacka i små bitar.
Sist skalar du ett äpple som du tärnar ner.
Ta ett tunnbröd, lägg i några blad plocksallad och
tillsätt laxröran.
Rulla tunnbrödet och smaska i dig.
Citera
2007-12-12, 02:00
Medlem
På jobbet har vi en Quesadilla på menyn. (utalas "Kesadia")

Corn tortilla / Majstortilla/ tunt och relativt hårt men ändå inte så det spricker.
Innehållande, Färsk spenat, rödlök, ost (riven i vårt fall) tomatskivor.
Den kan antingen beställas med Kyckling elr varmrökt lax och serveras med salsa/gräddfil/gucamole. och nachochips och en grönsallad, enkel rätt och grymt god.

Men som sagt, ingen riktigt laxrulle men den kan nog göras så den passar dina behov.
Citera
2007-12-12, 12:14
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master_of_mind
På jobbet har vi en Quesadilla på menyn. (utalas "Kesadia")

Corn tortilla / Majstortilla/ tunt och relativt hårt men ändå inte så det spricker.
Innehållande, Färsk spenat, rödlök, ost (riven i vårt fall) tomatskivor.
Den kan antingen beställas med Kyckling elr varmrökt lax och serveras med salsa/gräddfil/gucamole. och nachochips och en grönsallad, enkel rätt och grymt god.

Men som sagt, ingen riktigt laxrulle men den kan nog göras så den passar dina behov.

Jag tror jag provar den faktiskt, det lät gott med tortillabröd till den. Får mixa ihop något liknande.

Tack även till Fiskmånglaren och dePaul för bra tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in