2008-01-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Jag håller med dig, allt detta med videobandet igår måste ha haft att göra med att polisen vill se den misstänktes beteende.

Helt klart en hållbar teori, när han började bete sig underligt och kanske till och med var på väg att "flytta" på sig så grep dom honom.
Citera
2008-01-16, 21:42
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
När han kom därifrån var han chockad över polisens stora okunskap om etniska, politiska och religiösa motsättningar.

Alltså är det inte lite väl mycket begärt att gemene polis ska ha stor kunskap i vilka klaner som inte gillar vilka och hur olika komplexa etniska motsättningar ser ut..

Jag hade kunnat köpa det där om det handlade om Utlandsstyrkan som var på plats i nåt bananland men nu?
Citera
2008-01-17, 00:24
Medlem
"Mannen är svensk medborgare" vet alla att det betyder "mannen är invandrare men har fått svenskt medborgarskap".
Citera
2008-01-17, 09:52
Medlem
spetznazs avatar
Polisen har presskonferens om 10 minuter, nån som vet om det visas på tv?
Citera
2008-01-17, 11:16
Medlem
:d

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Jag tror inte heller på det politiska spåret riktigt, känns långsökt. Inte heller tror jag på något "vansinnesdåd".
Nää, det här var nog en personlig vendetta av nåt slag, svartsjukedrama/triangeldrama eller nån mycket missnöjd student eller nån skumraskaffär som gått snett.
Det heter ju alltid att offret var en ängel, men även änglar har fiender...(vilket bevisligen även denna ängel hade)

Citat:
Den 42-årige man som misstänks för mordet på universitetslektorn Fuat Deniz i Örebro kände honom.
- Mannen hade en relation med offret, säger chefsåklagare Kristan Angeklev.
http://orebro.expressen.se/nyheter/1...nde-fuat-deniz
Citera
2008-01-17, 12:09
Medlem
spetznazs avatar
Ingen som har ett namn på den gripne? Dags för FBs detektiver att plocka fram förstoringsglasen.
Offret och den misstänkte har alltså en relation. Kollegor? Lärare-elev? Fiender? Släktingar? Bögkompisar?
Citera
2008-01-17, 16:21
Medlem
JEzuss avatar
Jag är rätt säkert på "ta mig i tvåan-relation". När de skriver ut relation brukar de syfta på att de var lovers.

Dock kan man inte säga med dagens smutsiga kvällspress.

mvh
Citera
2008-01-17, 16:30
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Ingen som har ett namn på den gripne? Dags för FBs detektiver att plocka fram förstoringsglasen.
Offret och den misstänkte har alltså en relation. Kollegor? Lärare-elev? Fiender? Släktingar? Bögkompisar?
Häktningsförhandlingar i morgon, och då blir det offentlig uppgift. Vem ur Örebro-sektionen av FB kvistar ned till tingsrätten och frågar?
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
"Mannen är svensk medborgare" vet alla att det betyder "mannen är invandrare men har fått svenskt medborgarskap".
Annars hade det hetat "svensk". Vem minns inte hur stor sak man gjorde av att bilderna visade en "blond" person!
Och varför alls skriva ut nationaliteten? Vem har frågat?
Senast redigerad av Grisbrottaren 2008-01-17 kl. 16:34.
Citera
2008-01-17, 19:13
Medlem
Rossoneris avatar
Enligt TT är Fuat och den nu häktade mannen släkt med varandra.
Citera
2008-01-17, 19:31
Bannlyst
Hahahaha! släkt med varann? Ännu en härlig blattisk släktfejd, med mord, misshandel, fotsvett och stora näsor är att vänta. Allahu Akbar!
Citera
2008-01-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossoneri
Enligt TT är Fuat och den nu häktade mannen släkt med varandra.

Släkt släkt släkt, svartmuskingarna alltså!

Vad kan släktfejden berott på?
En stulen get för 50 år sen?
Fuat vägrade gifta sig med systern?

Citera
2008-01-17, 19:41
Medlem
Dear Ol Blightys avatar
Hoppas det här mordet nu kan klaras upp. Örebropolisen har väl inte firat några jättetriumfer direkt. Häromdagen kom det fram att de helt enkelt skickat fel filmsekvens till analys. Idag har jag hört ett rykte (som jag bedömer trovärdigt) att polisen haft gamla kartor när de kollat flyktvägar. Det har som bekant öppnats en del nya gator i omgivningarna de senaste månaderna. Hoppas det inte är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in