2007-12-14, 01:15
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Alltid när nån mördats finns artiklar av typen "han hade aldrig några fiender" osv. Men så kan det plötsligt visa sig att personen visst varit inblandad i diverse kvinnoaffärer, släktfejder och annat som verkligen leder någon vart mot en tänkbar mördare.

Han var ju forskare. Då behöver han inte ha personliga fiender, det kan vara politiska:
Citat:
Den 40-årige Fuat Deniz var sociolog och undervisade vid Samhällsvetenskapliga institutionen på universitetet. Bakgrunden till dådet är oförklarligt. Men hans forskning om just minoriteter och folkmord är ett minerat område.

Sociologen Fuat Deniz var ett välkänt namn bland många assyrier/syrianer både i Sverige och internationellt. År 1999 kom hans avhandling om den egna folkgruppens invandring till Sverige, "En minoritets odyssé".
http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1...3862&isp2=hela
Citera
2007-12-14, 02:48
Bannlyst
Visade de inte en fantombild på Aktuellt/Rapport ikvæll, på mørdaren?
Citera
2007-12-14, 03:00
Medlem
jetsetwillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra
Visade de inte en fantombild på Aktuellt/Rapport ikvæll, på mørdaren?
Det tror jag knappast.
Citera
2007-12-14, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jetsetwilly
Det tror jag knappast.

Måste ha drømt det då.
Citera
2007-12-14, 08:17
Medlem
kosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra
Måste ha drømt det då.

Dom visade en fantombild på nyheterna men det var en fantombild på den serievåldtäktsman som överfaller kvinnor i sthlm..
Citera
2007-12-14, 10:16
Medlem
Det är lustigt hur dom sade på radion igår att: "Polisen misstänker att mannen blev mördad för sitt engagemang i minoriteter." För att få det till någon slags nazist-grej, när det snarare är en medlem av dessa minoriteter som har utfört dådet. Svensk media är så kass.
Citera
2007-12-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Så det var en blatte som blev knivad för omväxling skull. Vad skönt. Och det var en blatte som tog sig ton? Då förtjänade han det.

Vilken patetisk liten ursäkt till trålande, okunnig skit du är. Fuat tog sig inte ton. En vänligare, lugnare, intelligentare och känsligare människa är svår att hitta i denna värld. Jag önskar med hela mitt hjärta att du och han kunde byta plats.
Citera
2007-12-14, 11:38
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Enligt det bästa signalementet som jag uppfattat så ska mördaren ha mellanblont hår. Alltså kan vi nog stryka alla blattar osv från misstänkta. Men man vet ju aldrig.

Är det bara jag som tycker det här dådade har likheter med dubbelmordet i Linköping?

Örebromordet:
- Mördaren ska vara 175-180 cm och mellanblont hår.
- Ingen vet om det är ett vansinnesdåd eller ett planerat mord.
- Offret var från mellanöstern.
- Offret dödat med knivvåld mot nacke/hals. Vissa källor säger att strupen blev uppskuren.
- Verkar inte finnas några bra vittnen till själva mordet.
- Vittnesuppgifter om hur mördaren såg ut skiljer sig åt.

Dubbelmordet i Linköping (barnet):
- Mördaren ska vara ca 180 cm och mellanblont hår.
- Ingen vet om det är ett vansinnesdåd eller ett planerat mord.
- Offret var från mellanöstern.
- Offret dödat med knivvåld mot hals. Vissa källor säger att strupen blev uppskuren.
- Verkar inte finnas några bra vittnen till själva mordet. Det bästa vittnet blev tystat dock.
- Vittnesuppgifter om hur mördaren såg ut skiljer sig åt.

Jag vill påpeka att jag inte tror att det är samma mördare, men tendenserna tyder på att Örebropolisen inte kommer hitta mördaren. Tyvärr har det här mordet lika många motsägelser som dubbelmordet i Linköping.

Det ENDA de har gemensamt, utöver saker som massor av mord har gemensamma, är väl att offret dödades med knivvåld mot nacke/hals? Och det är egentligen inte ens gemensamt, eftersom de i det ena fallet var våld mot nacke och det andra mot hals.
Citera
2007-12-14, 12:41
Medlem
Forskade han kring turkarnas folkmord på armenier??
Det är en sanslöst känslig fråga för de flesta turkar.
Citera
2007-12-14, 13:20
Medlem
#Kan han ha träffat någon som ville diskutera i enrum när han var på väg till gymmet och så gick de in i föreläsningsalen? Eller kan han ha jagats in i föreläsningsalen? Att han var på flykt när dådet skedde skulle kunna förklara att han blev skuren i nacken...
#

ja det kan ju vara en elev som lärt sig något nytt i genus vetenskapen och försökte att testa det på läraren som därför fick brottom därifrån ..

alla teorier är bra och dessutom jävligt troliga när det gäller detta universitet ,,

Citera
2007-12-14, 14:15
Medlem
jetsetwillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Forskade han kring turkarnas folkmord på armenier??
Det är en sanslöst känslig fråga för de flesta turkar.
Nej, han forskade inte om detta.
Citera
2007-12-14, 14:19
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Det faktum att Fuat Deniz varit aktiv i samhällsdebatten i kombination med sin utländska bakgrund och ståndpunkt när det gäller integration och invandring gör att polisen misstänker ett hatbrott med rasistiska förtecken.
http://orebro.expressen.se/nyheter/1...olitiska-motiv

Nu vill man ha det till ett hatbrott, jag tvivlar ju starkt på att det är nån svensk som ligger bakom det här dådet i alla fall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in