2007-12-13, 14:21
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris-Bosse
Fan vad trött man blir på att se sånt här skit, Nästa grejj är väl att denna "mörkhåriga" mördaren var betald av Nationaldemokraterna för att mörda läraren. Jävla skämt.

Nej, han var betald av sosseriet eftersom de vill smutskasta Nationaldemokraterna, hajar du väl!?

Om Säpo är inkopplade så kanske de har något att gå på som dom inte vill ha i tidningen, gubben kanske har varit hotad av någon som ogillar hans arbete i etnicitetsfrågor.
Citera
2007-12-13, 16:19
Medlem
infidels avatar
Det kan ju ha varit så enkelt att han överraskade någon vanlig gatublatte i färd med att stjäla och blev kuttad. Men å andra sidan skulle han ha blivit huggen bakifrån (?). Jag tror inte de hittar någon gärningsman i det här fallet.
Citera
2007-12-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Men hallå! Lider du av en särdeles svårarted variant av den svenska avundsjukan, eller?

Finns det minsta risk att det var ett politiskt attentat, eventuellt t o m med internationella kopplingar, då är det självklart att man frågar SÄPO om de vet något. Sverige måste också kunna skydda sin integritet. Andra länder och grupperingar ska inte bara kunna kränka Sverige utan vidare. Klart det är rimligt.

Dessutom, tänk om du var polis i Örebro och ska inleda en utredning, och från början har väldigt lite att gå på. Skulle inte du söka all information som kan vara relevant?
Du får gärna delge den info du har som understödjer ditt resonemang
Jag spekulerar, vet inte mer än dagspressen klämmer ur sig. Mycket möjligt att det finns en hotbild mot mannen innan. Inget jag känner till dock. Han kanske forskade kring turkarnas folkmord på armenier. Det är ett väldigt känsligt ämne! Vi får se vart detta leder...
Citera
2007-12-13, 16:49
Medlem
AlitheSeconds avatar
Enligt det bästa signalementet som jag uppfattat så ska mördaren ha mellanblont hår. Alltså kan vi nog stryka alla blattar osv från misstänkta. Men man vet ju aldrig.

Är det bara jag som tycker det här dådade har likheter med dubbelmordet i Linköping?

Örebromordet:
- Mördaren ska vara 175-180 cm och mellanblont hår.
- Ingen vet om det är ett vansinnesdåd eller ett planerat mord.
- Offret var från mellanöstern.
- Offret dödat med knivvåld mot nacke/hals. Vissa källor säger att strupen blev uppskuren.
- Verkar inte finnas några bra vittnen till själva mordet.
- Vittnesuppgifter om hur mördaren såg ut skiljer sig åt.

Dubbelmordet i Linköping (barnet):
- Mördaren ska vara ca 180 cm och mellanblont hår.
- Ingen vet om det är ett vansinnesdåd eller ett planerat mord.
- Offret var från mellanöstern.
- Offret dödat med knivvåld mot hals. Vissa källor säger att strupen blev uppskuren.
- Verkar inte finnas några bra vittnen till själva mordet. Det bästa vittnet blev tystat dock.
- Vittnesuppgifter om hur mördaren såg ut skiljer sig åt.

Jag vill påpeka att jag inte tror att det är samma mördare, men tendenserna tyder på att Örebropolisen inte kommer hitta mördaren. Tyvärr har det här mordet lika många motsägelser som dubbelmordet i Linköping.

Är det ett planerat mord så tycker jag det är konstigt att han blev attackerade när han var på väg till gymmet, om det är någon elev eller någon som har en relation till hans jobb så borde attacken väl skett på hans kontor?
Känns jävligt idiotiskt av en mördare att attackera på ett universitet där det finns folk överallt. Eller så är det jävligt smart.
Citera
2007-12-13, 16:55
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Enligt det bästa signalementet som jag uppfattat så ska mördaren ha mellanblont hår. Alltså kan vi nog stryka alla blattar osv från misstänkta. Men man vet ju aldrig.

Det första signalementet var på en blatte, det andra från en snubbe som setts med blodiga byxor i en affär (om jag minns rätt, rätta mig om jag har fel). Nu hade polisen avskrivit det senare som en ledtråd så det första initiala signalementet får anses gälla. Jag tror för övrigt att kuttningen av Ammouripojken inte var något vansinnesdåd utan ett beställningsmord. Svennekärringen råkade bara vara på fel plats vid fel tidpunkt.
Citera
2007-12-13, 16:57
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det första signalementet var på en blatte, det andra från en snubbe som setts med blodiga byxor i en affär (om jag minns rätt, rätta mig om jag har fel). Nu hade polisen avskrivit det senare som en ledtråd så det första initiala signalementet får anses gälla. Jag tror för övrigt att kuttningen av Ammouripojken inte var något vansinnesdåd utan ett beställningsmord. Svennekärringen råkade bara vara på fel plats vid fel tidpunkt.

Var fick du signalementet om blatte då? De flesta tidningar skriver inget om hud/hårfärg.
Citera
2007-12-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Mycket möjligt att det finns en hotbild mot mannen innan. Inget jag känner till dock.

Det jag menar är att det kan ha varit precis det som var frågan från den vanliga polisen till SÄPO. Det behöver inte vara mycket mer en en begäran om information.
Citera
2007-12-13, 18:21
Medlem
jetsetwillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Läraren Fuat Deniz var på väg till universitets gym när han attackerades av knivmannen.
Efter ett hugg rakt i halsen föll den 40-årige familjefadern ihop i en blodpöl.
På torsdagsmorgonen avled läraren.
...skriver en tidning nu
Märkligt att han befann sig i en föreläsningssal då när han blev knivhuggen. Men den uppgiften kanske inte stämde då? För om han skulle gå till gymmet så vore det jävligt märkligt om han gick in i den första ingången på GIH-huset. Ska man gå in till gymmet går man in i den andra eller tredje ingången...
Citera
2007-12-13, 18:22
Medlem
jetsetwillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliv33
Sen kan man ju fråga sig vilken flyktväg personen tog , det mest troliga borde ju vara att personen tog högerdirekt mot prismahuset och sen sprang mot tybble för att undvika att möta folk efter "huvudgatan" eller vad tror ni?
Det låter rimligt ja. Hade han sprungit utmed huvudstråket hade fler sett honom.
Citera
2007-12-13, 18:26
Medlem
jetsetwillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Är det bara jag som tycker det här dådade har likheter med dubbelmordet i Linköping?
Läste nu att polisen i Örebro har säkrat spår. Förhoppningsvis är det DNA, och om det är det så är det ju enkelt att jämföra med Linköpingsmordet eftersom de har DNA på den mördaren.
Citera
2007-12-13, 18:53
Medlem
#Ja visst är svensk utbildning underbar. Vissa kan ju inte ens stava till doktor.#
ja visst är det bra då är man ju inte en kandidat till genusvetenskapen på örebros universitet i alla fall ..
och efter som fet giran och kompani lyckats med konst stycket att förbjuda all forskning om atomkraft i åratal så finns det bara utbildningar om pedofilism och och andra konstiga sexuella läggningar som intresserar såssare,,

en av dom värsta såssningarna i värden av ett utbildnings sysstem
Citera
2007-12-13, 19:31
Medlem
THE UNINVITEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#Ja visst är svensk utbildning underbar. Vissa kan ju inte ens stava till doktor.#

sysstem
Vissa kan ju inte ens stava till system
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in