2007-12-11, 17:12
Medlem
Har Mac och installerat e-legitimation och ska signera min ansökan till studiemedel på CSNs sida. Går att logga in med e-leg och allt men när jag ska signera kommer detta meddelande upp:

"Sidan ”Mina sidor - csn.se” har innehåll av MIME-typen ”application/x-iid”. Innehållet kan inte visas eftersom du inte har en insticksfil installerad för den MIME-typen."

Hur kan jag lösa detta?
Citera
2007-12-11, 18:22
Medlem
ActiveX

Jag kikade på csn.se, dom använder tyvärr activeX och vad jag vet finns det ingen väg runt det om du inte har en intel mac, har du det är crossower mitt bästa tips (om du inte vill använda bootcamp, parallels etc)
http://www.codeweavers.com/products/
Citera
2007-12-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keltor
Jag kikade på csn.se, dom använder tyvärr activeX och vad jag vet finns det ingen väg runt det om du inte har en intel mac, har du det är crossower mitt bästa tips (om du inte vill använda bootcamp, parallels etc)
http://www.codeweavers.com/products/
Nu är jag inte direkt en höjdare på mac, men borde inte det funkar med Firefox.
Firefox använder sig INTE vad jag vet av Active X
Dessutom så är CSN's E-leg login gjord i JAVA.
JAVA är plattformsoberoende, därav den _BORDE_ funka.
Testat firefox eller annan browser än Safari?
Citera
2007-12-12, 01:27
Medlem
Möjligt att det funkar men det stod på csn.se att dom använde sig av activeX, står även där att det inte funkar med e-legitimation och mac osx (antog att det var pga activeX)
Finns plugin för activeX för FF, men inte för mac då, men det skadar väll inte att testa, annars har IE för mac en väldigt gamal version av activeX som nästan aldrig funkar men det kanske är värt ett försök.
Citera
2007-12-12, 18:35
Medlem
G Hårddiskssons avatar
ActiveX är typ skitproprietära grejer från Microsoft, det kommer förmodligen aldrig att fungera på OSX.

Det går ju dock bra att komma åt csn utan e-legg. Det känns ju förövrigt jävligt likt den här gamla Sovjetstaten att använda så kassa och låsta system som möjligt som bara vissa har stöd för.
Citera
2007-12-12, 20:28
Medlem
Megaforces avatar
csn funkar dock med linux så det borde nog gå att få att funka med mac också, men jag tror problemet ligger i att javan är för gammal i mac.
Citera
2007-12-12, 20:56
Medlem
oricons avatar
Jag tror också på att det är Java som är problemet. Använder själv e-legitimation på csn:s hemsida med min mac och det funkar hur bra som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in