2007-12-11, 15:22
Medlem
Bar57s avatar
Hej alla matentusiaster!
Tänkte börja med att säga att jag har ingen aning om vart denna tråd skulle placeras men eftersom hemsidan handlar om mat, kost så fick det bli här. Flytta gärna om så behövs.

Så här ligger det till. Jag har projektarbete i skolan och då har jag valt att göra en hemsida där jag kommer att skriva om mat, kost, hälsa och träning. Allt möjligt kommer att finnas med, som recept på mat, träningstips, hur du äter nyttigt, recensioner på olika öler osv osv.
Och hemsidan måste ju såklart ha ett domännamn, som recept.se, tasteline,com...ja ni fattar. Det är här jag tappat inspirationen och behöver er hjälp! Vad ska hemsidan heta? Alternativ som www.halsa.se, www.mat.se är upptagna.

Grejen är att jag vill ha ett namn som täcker in alla mina "kriterier", exempelvis matrecept.se är för enkelriktat om ni förstår vad jag menar.
Jag heter Gustaf, tänkte om man skulle ha någon kombination med det som gustafsmat etc, men det känns nästa lite ego och blir lite äckligt självglorfierande.

Blev lite långt, men om ni har något bra namn förslag så posta gärna!
MVH Bar57
Citera
2007-12-11, 17:10
Medlem
Antevantes avatar
Jag har inte kollat om det är lediga domäner, det får du göra själv

livsviktigt.se : mat och hälsa är livsviktigt.
livskvalitet.se
topptrim.se
tråkigjävlamatochspringaiskogensomenjävlaidiotmenä ndådötidigt.se

undvik Gustaf i namnet.

lycka till
Citera
2007-12-11, 20:00
Medlem
Halsa.se är ju annars lämpligt om man skriver om öl. Synd att det var upptaget.
Citera
2007-12-11, 20:01
Medlem
Emp-snubbes avatar
dinsundaframtid.se
Citera
2007-12-11, 21:00
Medlem
googlevistas avatar
matmatmat.se

merommat.se, mer-om-mat.se
Citera
2007-12-11, 23:59
Medlem
Desperat_s avatar
stayfit.se

orkavatjockis.nu

nää vetefan ;(
Citera
2007-12-12, 00:01
Medlem
Tjohildas avatar
Jag kollade www.mumsfilibabba.se och den domänen används inte. Den är dock ägd av nåt bolag, så du får nog betala om du ska ha den. Roligt namn jag kom på annars, va??

Edit:www.mumsfilibabba.nu var dock ej registrerad såg jag nu....
Citera
2007-12-12, 08:06
Medlem
Schnyggves avatar
levväl.se man kan ha åäö numera va? om inte så funkar ju levval.se också, om man ska vara extra djup då så kan man ju säga att man lever sina val...fan det där där skumt! men juag röstar för lev väl allafall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in