• 1
  • 2
2007-12-10, 11:23
Medlem
Benzo_Manns avatar
Var på en julfest i förra veckan och en Japansk kille blev bängfull på några öl..

Först.. Varför är det så att Japaner är så lättpåverkade av alkohol? och finns det andra ämnen/droger dom är mer lättpåverkade av?

PS Helt ren ifrån droger nu DS
Citera
2007-12-10, 11:37
Medlem
helluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Var på en julfest i förra veckan och en Japansk kille blev bängfull på några öl..

Först.. Varför är det så att Japaner är så lättpåverkade av alkohol? och finns det andra ämnen/droger dom är mer lättpåverkade av?

PS Helt ren ifrån droger nu DS

På första frågan svara jag ; Vet ej! På andra frågan säger jag ; Suveränt gjort Benzo_mann.....kan du inte pm mig och tala om hur allt har gått?

Super //Helene
Citera
2007-12-10, 11:53
Medlem
2500s avatar
Är det inte för att dom började med alkohol mycket senare, så att deras små gener inte har hunnit vänja sig, sen så är dom mycket mindre än oss också
Citera
2007-12-10, 11:59
Medlem
Som ovanstående säger kanske det har att göra med att de inte har samma långa, hårda alkoholkultur bakom sig.
Dessutom är de ofta mindre till växten.
Och en del människor är ju bara helt enkelt känsligare för alkohol utan att för den delen vara småväxta eller så..
Citera
2007-12-10, 12:02
Medlem
Squalos avatar
Ja, japaner tål inte alkohol*. Dock vet jag inte vad det beror på, och jag har också för mig att det inte gäller alla japaner.

(*Visst, nej, vem fan gör det. )
Citera
2007-12-10, 12:02
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Aftonbladet: Orsaken är att många asiater saknar de enzymer som effektivt bryter ner alkohol, sade professor Jean-Marc Orgogozo från universitetet i franska Bordeaux. Enligt undersökningar saknar till exempel 50 procent av japanerna detta enzym. Dessutom har asiater större benägenhet att få slaganfall och hjärnblödningar och för mycket drickande ökar risken för dem, sade professor Orgogozo.
Om exempelvis en engelsman utan problem kan bryta ner tre glas vin bör en asiat däremot sluta dricka efter ett eller två, enligt professor Orgogozo.
Han påpekade också att de hälsosamma effekter alkohol i måttliga mängder kan ha hänger ihop med övrig diet och livvstil. I fattiga länder, där människor är undernärda, har alkohol ingen skyddande effekt alls mot sjukdomar. (TT-AFP)

Min polare tål knappt alkohol, svullnar upp i hela ansiktet efter några starköl, men han blir dragen på bara ett par folköl
Han är korean fö.
Citera
2007-12-10, 14:12
Medlem
Nemesis1s avatar
"Amerikanska kaukasier" har högre risk att sakna enzymet som omvandlar kodein till morfin... 6-10% av de vita amerikanerna saknar enzymet, hos de andra raserna är det en färre andel... ca 2% av alla asiater saknar enzymen och 1% av alla araber...

Källa: Wikipedia
Citera
2007-12-10, 15:07
Medlem
YeOl´MadHatters avatar
Sjukt att de kan dricka så jävla mycket saké dock! Wakarimasen!

Grattis mannen!!! Som fan, gött att du lyckades kicka benzon!
Citera
2007-12-10, 15:27
Medlem
Tord_Ywels avatar
Var det inte någon svensk läkare som hade märkt att bara flunitrazepam fungerade på zigenare Lagom lättlurad skulle jag gissa.
Citera
2007-12-10, 15:43
Medlem
Chuckeys avatar
Gulingar har ju i regel ganska små kroppar om man jämför med oss stora starka nordbor, det är därför dom inte tål alkohol lika bra!
Citera
2007-12-10, 15:53
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckey
Gulingar har ju i regel ganska små kroppar om man jämför med oss stora starka nordbor, det är därför dom inte tål alkohol lika bra!

nje det sitter väll i generna också? Finns ju gulingar som är större än många nordbor men endå tål skit lite. Sen finns det vise verca också självklart men jag har då för mig att det sitter i generna.
Citera
2007-12-10, 16:11
Medlem
Absinthias avatar
Eskimåer har ju också riktigt lätt för att bli packade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in