Jag försov mig till plugget, ganska vanligt en måndagsmorgon ändå.
Men något skulle förändra mitt liv..... for ever.
Nej men australiensisk köttdiarré, såg på capisch på femman, den där bland många shower som man ska ringa in och gissa ett ord och vinna pengar.
Då var det en man som ringde in. Personen i rutan svarade som vanligt "hallå?" lite kort och coooolt. Men då började mannen som ringde in nästan skrika "HALLÅ?! HALLÅ?! HALLÅ?! HALLÅ?!" och sedan la han på. Och jag undrar, hur i HELVETE kan ha utlöst det här?
Det lät som att han var lite, lite sur, väldigt rädd och som att det var en busringning. Men, varför busringer man till capisch när man har chansen att vinna pengar OCH när chansen att komma fram nästan är noll?
Så, jag tänker mig så här. Han satt i sin fåtölj i vardagsrummet, hade precis sippat på kaffet och lutade sig tillbaka vackert i skinnet. DÅ! Helt plötsligt stormar det in 4 galna inbrottstjuvar med svarta masker och ficklampar och massa jävla skit i händerna. Då får herren av huset en impuls. Han måste busringa någon! Så han ringer in, kommer in på en gång, ser inbrottstjuvarna komma närmare, och bara skriker ut det som kommer fram. Den lilla sura biten är väl inte så konstig. Lär ju ha varit ett antal mer emotioner som blev befästa i honom denna tid.
Alltså, vilka mer människor har det ringt in, och vad har de betytt?
Nej, det hände verkligen. Du menar alltså att en människa som ringer in och nästintill skriker "HALLÅ HALLÅ HALLÅ HALLÅ?!" skräckslaget inte har någon betydelse? Vad är du för en människa?
Finns det inte fler människor som sitter helt hjärndöda och följer dessa program på morgnarna ibland? Var jag helt övertygad om. Samma sak som TV-SHOP momentet.
Ärligt talat så hade jag aldrig busringt till ett vinn-pengar-program. Bara en idiot hade gjort något sådant. Man hade blivit gladare av pengarna än av busringningen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!