2007-12-10, 01:02
Medlem
machetes avatar
Då jag nyligen besökte New York har jag fått ett gott öga till "fine dining". Åt något av det godaste jag någonsin smakat på Brasserie Les Halles i NY, nämligen en förrätt bestående av stekt anklever vilandes på en toast omgiven av en kompott av äpplen, calvados och fänkål. Fy fan va gott! Var värt varenda dollar trots att det gick loss på $ 22.

Nå, nu till min fråga. Förutom Vendel Sturehof (som jag absolut tänkt besöka inom en snar framtid) vad finns det för andra ställen i Malmö som serverar fine dining? Och jag menar inte precis att Café du Rasoir vid Savoy är fine dining...
Citera
2007-12-10, 11:02
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Bloom
Citera
2007-12-10, 11:07
Medlem
Carl Serungs avatar
4 Årstidern i Kocka huset..Har ju dessutom 2 stjärnor av 3 möjliga i Guide Michellin
Citera
2007-12-10, 11:35
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
4 Årstidern i Kocka huset..Har ju dessutom 2 stjärnor av 3 möjliga i Guide Michellin

Är väl bara Edsbacka krog av de svenska krogarna som har två stjärnor?

Jag har för mig att jag har läst att de inte ens har testat krogar i Sverige utanför Stockholm och Göteborg. Tror jag har läst det i Sydsvenskan.
Citera
2007-12-10, 11:51
Medlem
Giggis avatar
Nu har jag inte varit på Bloom sen de flyttade, men jag har svårt att tänka mig att det blivit sämre.

Atmosfär kan också rekommenderas, nu har de ju även börjat med lunch, ett trevligt fredagsalternativ för att lyxa till det lite innan helgen.

Twisted Torso bör också nämnas. Särskilt om du tar kockarnas egna menyer, något jag inte vågat göra än. Ska du bara sitta i Loungen och mysa med några glas vin från "vinprovningsmaskinen" kan jag verkligen rekommendera deras jordärtskocksoppa, den smälter i munnen!

Årstiderna är ju en institution, så det finns ju inte mycket att säga om den.

Vendel nämnde du själv.

Skeppsbron är också ett säkert kort.

Kommer säkert på mer efterhand och då återkommer jag! Kan du inte rapportera var du ätit och vad så man har lite koll. Jag är så dålig på att prova nya saker på menyn, jag kör samma rätt som alltid eftersom jag vet att den är god sen innan.
Citera
2007-12-10, 12:18
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Tror jag knappast... källa tack.
Citera
2008-01-03, 00:34
Medlem
Les Halles är ett biff och bea-hak inte fine dining.
Citera
2008-01-03, 00:45
Medlem
Nu är ju Malmö en bohemstad och inget fine dining-mecka men jag har faktiskt också råkat hamna på atmosfär en gång och det var förvånansvärt bra, t o m vinerna. Skånsk modernistisk bonnamat.
Citera
2008-01-03, 01:28
Medlem
Kharmas avatar
Åk till Köpenhamn istället och ät på Noma, Formel B eller Ensemble. Kommer garanterat vara en smakupplevelse.
Citera
2008-01-03, 01:50
Medlem
Dennos avatar
Jag gillar rådhuskällaren.
Citera
2008-01-03, 13:38
Medlem
Svenskt

Allans korv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera