Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-09, 20:10
  #1
Avstängd
cruelsteins avatar
Jag vet att många med mig är riktigt sne på att höra om stenkastningen som ambulanser, poliser och övrig räddningskår får utstå. Detta sker i princip bara i de primitivare områdena i Sverige. Rosengård, Landskrona, Tensta, Rinkeby etc.

http://www.youtube.com/watch?v=16OGi...eature=related

Ständiga upplopp och ett uppdämt hat mot alla som försöker upprätthålla någon slags ordning i deras kaotiska soptippar till förorter.

http://www.youtube.com/watch?v=16OGi...eature=related

Jag är 100 % övertygad om att brandmän, ambulansförare etc är så jävla less på dessa lågpannade importerade avskräden att dom innerst inne skulle vilja rikta munstycket på sprutan rätt upp i deras incest-härdade håriga anus.

http://www.youtube.com/watch?v=s8w5_...eature=related

Ska vi avvakta tills den första ambulansföraren dör av spräckt skalle eller ska vi, helt enkelt, börja se dessa handlingar som ett allvarligt brott? Varför envisas med att kalla det för "buspojkars ofog"?

Vad tycker ni - är inte dessa säkerhetshot ett brott i paritet med andra s k grava brott? Kan vi finna oss i att de som ska garantera vår säkerhet utsätts för detta?
Citera
2007-12-09, 20:48
  #2
Avstängd
Väl rutet broder.

Sten och flaskkastande slödder som AFA, NS, SMR, Firmor, Huliganer m fl borde få sina finniga rövar piskade av staten på svenska torg i rusningstid.
De skall även nekas vård om dom inte betalar kontant på plats och då menar jag hela beloppet för vården (inte 140 kr).
Vidare skall dom ovillkorligen dömas till samhällstjänst i minimum 6 månader.

Pack och drägg.
Citera
2007-12-09, 21:00
  #3
Medlem
johnny-62s avatar
Tycker det är åt helvete att sånt här förekommer, speciellt när det sker mot yrkesgrupper som ryckt ut för att rädda liv.
men var ju nån forskare som kommit fram till att det här bara berodde på att ungdomarna bara ville hjälpa till.
Var i samband med den senaste branden i Landskrona man kunde läsa om den forskaren..

Men dom får ju inga straff, utan tvärs om så uppmuntras ju sånt här beteende, i t.ex Rosengård så belönades dom ju med en ny multikultisportarena efter upploppen där..
Citera
2007-12-12, 00:23
  #4
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Väl rutet broder.

Sten och flaskkastande slödder som AFA, NS, SMR, Firmor, Huliganer m fl borde få sina finniga rövar piskade av staten på svenska torg i rusningstid.
De skall även nekas vård om dom inte betalar kontant på plats och då menar jag hela beloppet för vården (inte 140 kr).
Vidare skall dom ovillkorligen dömas till samhällstjänst i minimum 6 månader.

Pack och drägg.

Dödsstraff !
Citera
2007-12-12, 21:56
  #5
Medlem
Dickswedes avatar
Kan bara hålla med föregående inlägg - straffa dom....har vänner som jobbar som brandmän i Solna (Stockholm) och dom har varit utsatta för både stenkastning och sönderskurna slangar när dom ryckt ut till bränder i Blåkulla (Hagalundsgatan). Blåkulla liknar de områden som nämnts tidigare i tråden...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback