Citat:
Ursprungligen postat av Darkwingkvack
Hej
Ni killar/män/gubbar som har barn, hur kände ni inför detta? Var det ett aktivt val eller var det en 'olycka' så att säga.
Det råder ju ingen tvivel om att kvinnor har barn-älskar-genen inom sig och sätter barnproduktion framför allt och alla bortom all rim och ranson.
Men hur kände ni innan? Pressade? Glada? Ett enkelt och självklart beslut? Tänkte ni något på ekonomin i framtiden t.ex. (vilket kvinnor ger blanka fan i).
Känner pressen här kan jag meddela och upplägget ser ut så här:
#1-2 ungar inom 2 år
#obegränsad shopping-kassa till tanten ifrån mannens lön
#jobbfrihet för all framtid för kvinnan
#krav på att mannen skall vara hemma och sköta barnen
Kvinnor verkar ha nån hemlig jävla plan nånstans .. dom lovar och lovar att det inte är så som man uppfattar saker men likt jävla förbannat så blir det så.
Vad är det för konstigt upplägg? Din mardrömsfantasi el vad? Skaffar man barn ska man skaffa ett sparkonto för barnen också, inte shoppa upp alla pengar.
Dessutom så strider punkt 3 och 4 emot varandra. Antingen är kvinnan hemmafru och har allt ansvar för barnen el så delar bägge på föräldraledigheten. Varför skulle mannen vara hemma och sköta barnen om frun redan är hemma? Såvida det inte gäller första två veckorna el att frun blivit sjuk.
Nu är jag ju inte själv kille, men kan iaf säja att det var min kille som först pratade om barn. Så tro inte att
alla killar ogillar barn och ansvar. En del killar växer upp till män.