2010-12-22, 22:53
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Så det är alltså helt otillåtet att föra in pyrotekniska saker till Sverige om du inte har tillstånd då?

Tack för svar

Ingen aning.. Men smällare tror jag knappast du får tillstånd för
2010-12-23, 00:50
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
mefisto manna är knappast dem bästa smällarna, men dem som är bäst av dem italienska s.k bangers, är helt klart trevliga om du bor tätbebyggt då man inte behöver oroa sig för mycket om känsliga grannar som ringer om terrorbombningar osv

Vill du ha kraftigare saker så finns det ett stort utbud
FP3 och den mindre versionen FP3 small
color salute
är väll i vad man kan kalla en hög mellanklass
medans vi har flertalet olika cobra och atomyc (kanske även achtung) som kan räknas till dem lite kraftigare.
sedan har vi ju givetvis klassen som står lite för sig själv
med vlinders, cipolla och succubus

edit: givetvis finns det många fler sorter än som nämns här, detta är bara ett axplock.

Okay, har kollat runt lite mer men får faktiskt ingen bra bild över vilka som är bra och inte, att jag kan 0 om pyroteknik & kemi gör inte saken bättre, suger även på att avgöra vad som smäller bra och inte utifrån youtube videos.

Hade i ~mars nångång tänkt att med mina närmaste vänner ha ett litet mini event för oss själva.
Självklart med mycket mer än bara smällare men då vi alla gillar det vore det grymmt kul att fram mot småtimmarna kunna plocka fram något som slår dem med häpnad.

Vilken skulle du säga vara den fetaste smällaren man kan få tag på?
Är inte alls intresserad av färger utan är endast ute efter något med tryck som känns i bröstet likt en luftvärns kanon
2010-12-23, 00:54
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Okay, har kollat runt lite mer men får faktiskt ingen bra bild över vilka som är bra och inte, att jag kan 0 om pyroteknik & kemi gör inte saken bättre, suger även på att avgöra vad som smäller bra och inte utifrån youtube videos.

Hade i ~mars nångång tänkt att med mina närmaste vänner ha ett litet mini event för oss själva.
Självklart med mycket mer än bara smällare men då vi alla gillar det vore det grymmt kul att fram mot småtimmarna kunna plocka fram något som slår dem med häpnad.

Vilken skulle du säga vara den fetaste smällaren man kan få tag på?
Är inte alls intresserad av färger utan är endast ute efter något med tryck som känns i bröstet likt en luftvärns kanon
fetast gör du väll själv, tsar bomba är ett annat schysst tips
fetaste du får tag i (då jag inte hittar vlinders någonstans nu) bör vara delovana rana (profi) eller succubus (ska nämnas att cipollan och cobra 6 special inte går av för hackor heller)
2010-12-23, 00:55
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
fetast gör du väll själv, tsar bomba är ett annat schysst tips
fetaste du får tag i (då jag inte hittar vlinders någonstans nu) bör vara delovana rana (profi) eller succubus (ska nämnas att cipollan och cobra 6 special inte går av för hackor heller)
Skulle jag försöka mig på att göra något eget skulle det garanterat sluta på bårhuset :/

Ska försöka kolla upp dem du nämnde, tack för hjälpen!

EDIT: Mitt sökande är äntligen över! Tsar bomba är vad jag ska plocka fram ur garderoben och visa grabbarna!
Senast redigerad av Vendita 2010-12-23 kl. 01:18.
2010-12-23, 03:12
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Jag är väl medveten om decibelskalans logaritmiska natur. Min jämförelse var endast för skojs skull och för att visa att den är mycket starkare.

Skalla man bli teknisk kommer flera som exploderar samtidigt få varandra att brinna snabbare och på så sätt skapa än mer än 7 ggr kraftig våg. Sen är känseln av tryckvågen mer relaterad till ljudintensiteten (son är proportionell mot effekten an reaktionen) än den upplevda ljudnivån.
Fast det är troligare att den samlade massan flash i 7 CS skapar en större tryckvåg än om man skapar 7 stycken mindre tryckvågor. Det är dock inget som jag kan räkna på, det finns ju så många parametrar som måste tas med.

Jag var egentligen inte ute efter någon diskussion, jag ville bara repetera lite fysik-kunskaper.
2010-12-23, 10:48
Medlem
Har Di Blasio Elio slutat tillverka Cobra 6? Anledningen till att jag undrar är att man har sett många Cobror som är tillverkade för något år sedan. Jag har nog inte själv sett en enda som är tillverkad 2010.
2010-12-23, 11:12
Medlem
Henry Porters avatar
Mina är från 2008 med fem års förbrukningsdatum.
2010-12-23, 11:42
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Har Di Blasio Elio slutat tillverka Cobra 6? Anledningen till att jag undrar är att man har sett många Cobror som är tillverkade för något år sedan. Jag har nog inte själv sett en enda som är tillverkad 2010.

Tror inga jag har är tillverkade efter 2009. Oftast görs dom nått år i förväg ju.
2010-12-23, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tror inga jag har är tillverkade efter 2009. Oftast görs dom nått år i förväg ju.

Ja det stämmer, Men finns det något ställe som säljer nu till sverige? som man inte behöver betala med kort. utan PayPal, och billig frakt?
2010-12-23, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanzz
Ja det stämmer, Men finns det något ställe som säljer nu till sverige? som man inte behöver betala med kort. utan PayPal, och billig frakt?

PM är nog inte så dåligt

Good morning and thank you a lot for your order !

Total for this order = 19 euros

Send your payment here << maguspay@gmail.com >>

After payment done, send to me your name + postal address,

you will receive your package in 4/5 days approx.

TPM RULES ! www.purplemagus.com
2010-12-23, 13:11
Medlem
FanaticPyros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanzz
PM är nog inte så dåligt

Good morning and thank you a lot for your order !

Total for this order = 19 euros

Send your payment here << maguspay@gmail.com >>

After payment done, send to me your name + postal address,

you will receive your package in 4/5 days approx.

TPM RULES ! www.purplemagus.com

Najs vad blev det då?
2010-12-23, 13:23
Bannlyst
20 stycken härliga demon number 2

Edit2: http://purplemagus.free.fr/deal.gif

Edit: MAN KAN KÖPA KINASKOTT!!

http://www.euro-pyro.pl/?cat=products&site=details&pid=355
Senast redigerad av Mackanzz 2010-12-23 kl. 13:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in