Citat:
Ursprungligen postat av Dakniel
Roligt!
Hur lång tid tog det TOTALT (från att du betalade din order till idag när du fick paketet)?
Filmer och bilder vore riktigt uppskattat!
Tja, eftersom min adress är av det ovanligare slaget kontaktades jag innan paketet skickades så... två dagar efter beställningen skickades det. 2 + 7 = 9 dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av orakelmannen
Var det inte snack om att det skulle bli lagligt med smällare snart igen tack vare EU?
Snack ja, handling nej. Sverige fick igenom ännu ett undantag, så smuggel eller egentillverkning verkar vara enda sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av WIKIPEDIA
"2006 antog EU-parlamentet ett pyrodirektiv som senast 2008 ska vara införlivat i samtliga medlemsländers lagstiftning. Pyrodirektivet innebar ursprungligen för Sverige att vi får ha ett fortsatt förbud mot större smällare, men måste tillåta de mindre ryska smällarna, "ryssar". Dock har varje medlemsstat i EU rätt att införa egna undantag till prodirektivet och Sverige har valt att inte godkänna smällare av någon kategori, så dessa kommer inte att finnas i Sverige varken i år eller någon gång i framtiden, så länge detta undantag finns i kraft."
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
Du vet, om typ allt blir "knas" polisen kommer hem och oj, där står en dator. Sen vips så ser dom vad och var jag har beställt i från?
Går ju inte att Neka, när allt finns i datorn ju.
Kom ihåg att varken formatering och databorttagning ("delete") faktiskt tar bort datan. Leta reda på filen som lagrar historiken och ta bort den med ett permanentmakuleringsprogram, såsom
http://eraser.heidi.ie/.
Tänk också på att även om du tar ut hårddisken, bränner den, smälter den, spränger den och låter den lyssna på Twilight-sträckläsning av Peps Persson kommer din ISP alltid kunna dra fram något. Om polisen frågar. Men då måste de ha ett starkt fall, och jag tror inte lite fyrverkerier tar så mycket av polisens resurser.