2010-10-12, 20:38
Medlem
Dakniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
Gjorde min beställning igår, men jag är lite nojjig.
Ska jag formatera datorn eller vara radera historiker så att alla internet adresser till olika fyrverkeriföretag försvinner?

Euro skulle skicka det idag, å han sa att tar 2-3 arbetsdagar tills jag får det.
Stämmer det?
Fattar inte riktigt, varför skulle du formatera datorn? Eller rensa historiken? Det är lätt att återställa allt, men förstår fortfarande inte varför du skulle från första början?
2010-10-12, 20:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Gjorde min beställning igår, men jag är lite nojjig.
Ska jag formatera datorn eller vara radera historiker så att alla internet adresser till olika fyrverkeriföretag försvinner?

Euro skulle skicka det idag, å han sa att tar 2-3 arbetsdagar tills jag får det.
Stämmer det?

Varför inte slänga ut hela datorn?
Lugna dig
2010-10-12, 20:42
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakniel
Fattar inte riktigt, varför skulle du formatera datorn? Eller rensa historiken? Det är lätt att återställa allt, men förstår fortfarande inte varför du skulle från första början?

Du vet, om typ allt blir "knas" polisen kommer hem och oj, där står en dator. Sen vips så ser dom vad och var jag har beställt i från?

Går ju inte att Neka, när allt finns i datorn ju.
2010-10-12, 20:48
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Du vet, om typ allt blir "knas" polisen kommer hem och oj, där står en dator. Sen vips så ser dom vad och var jag har beställt i från?

Fan vad du Nojjar :S haha det är inte 100kg Amfetamin du ska ta in :P
2010-10-12, 20:56
Medlem
FlightNAEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det är väl ändå en jävla skillnad, eller hur?

Dessutom finns det tre olika aktörer som bilar den s.k. italienska maffian, Cosa nostra, Camorra och Ndrangheta.
Varför göra sig mödan att tillverka smällare när droger, vapen, utpressningen och skumma kontrakt ger betydligt mer i kassan.

Jag är väldigt nyfiken på källor. Om man väljer att låta några kids proppa tuber med krut istället för att låta dom proppa kokain måste man vara dum i huvudet.

Nu har jag inte påstått att detta stämmer, utan jag menar att det inte skulle vara omöjligt att dem äger någon fabrik för att tjäna in några små extra slantar. Och angående droger, vapen och det andra du säger, så håller dem säkert på för fullt med det med.
2010-10-12, 21:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Fan vad du Nojjar :S haha det är inte 100kg Amfetamin du ska ta in :P

Fast okej, en viss poäng har han ju. Och rensa historik och så är väll rätt bra, det är ju inte helt lagligt.
2010-10-12, 22:08
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Fast okej, en viss poäng har han ju. Och rensa historik och så är väll rätt bra, det är ju inte helt lagligt.

Ok, formatera behövs ej? bara rensa?
2010-10-12, 23:10
Medlem
Var det inte snack om att det skulle bli lagligt med smällare snart igen tack vare EU?
2010-10-13, 00:09
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakniel
Roligt!
Hur lång tid tog det TOTALT (från att du betalade din order till idag när du fick paketet)?
Filmer och bilder vore riktigt uppskattat!
Tja, eftersom min adress är av det ovanligare slaget kontaktades jag innan paketet skickades så... två dagar efter beställningen skickades det. 2 + 7 = 9 dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av orakelmannen
Var det inte snack om att det skulle bli lagligt med smällare snart igen tack vare EU?
Snack ja, handling nej. Sverige fick igenom ännu ett undantag, så smuggel eller egentillverkning verkar vara enda sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av WIKIPEDIA
"2006 antog EU-parlamentet ett pyrodirektiv som senast 2008 ska vara införlivat i samtliga medlemsländers lagstiftning. Pyrodirektivet innebar ursprungligen för Sverige att vi får ha ett fortsatt förbud mot större smällare, men måste tillåta de mindre ryska smällarna, "ryssar". Dock har varje medlemsstat i EU rätt att införa egna undantag till prodirektivet och Sverige har valt att inte godkänna smällare av någon kategori, så dessa kommer inte att finnas i Sverige varken i år eller någon gång i framtiden, så länge detta undantag finns i kraft."

Citat:

Kom ihåg att varken formatering och databorttagning ("delete") faktiskt tar bort datan. Leta reda på filen som lagrar historiken och ta bort den med ett permanentmakuleringsprogram, såsom http://eraser.heidi.ie/.

Tänk också på att även om du tar ut hårddisken, bränner den, smälter den, spränger den och låter den lyssna på Twilight-sträckläsning av Peps Persson kommer din ISP alltid kunna dra fram något. Om polisen frågar. Men då måste de ha ett starkt fall, och jag tror inte lite fyrverkerier tar så mycket av polisens resurser.
2010-10-13, 20:29
Medlem
petardylovers avatar
Någon som vet vad "Hub scan" betyder? Har dom scannat mitt packet?

Sen kom "Inbound"(inkommande) också upp efter "hub scan".
Känns lite läskigt nu om dom har scannat det.

Svara fort någon som är insatt.
2010-10-13, 20:35
Medlem
Henry Porters avatar
La ordern i Lördags, betalade i söndags och paketet är hemma hos pappa idag
Mkt proffsigt packat och helhetsintrycket av europyro blir inget annat än top notch
Nu är det bara att hitta en undangömd plats så man kan prova grejerna....
2010-10-13, 20:37
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Porter
La ordern i Lördags, betalade i söndags och paketet är hemma hos pappa idag
Mkt proffsigt packat och helhetsintrycket av europyro blir inget annat än top notch
Nu är det bara att hitta en undangömd plats så man kan prova grejerna....

Jag har beställt där förr igår, svetten rinner.
Mitt packet har varit i "hub scan" och "Inbound"
Ska jag vara orolig? Har lust å ta min laptop å gömma utomhus nu. Helvete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in