2007-12-07, 22:48
Medlem
QP Cheeses avatar
Om jag har en äkta licensnyckel, ej OEM, och inte har nån skiva, spelar det roll varifrån jag får skivan då? kan jag hämta en från MS sida eller kan jag tom hämta en från piratbukten så länge jag har en laglig nyckel? eller kan jag knalla över till kompisen och låna hans skiva?

hur jag än gör, kan det förstöra på nåt sätt vid uppdateringar eller så?

Edit: kan jag använda licensen på fler datorer?
Citera
2007-12-07, 23:57
Medlem
om, den inte är bunden till moderkortet så bör du kunna ta din kompis cd-skiva, fast jag tvivlar på att det är lagligt, du lär nog inte kunna tanka OS'et från deras sida, jag har lånat en cd skiva från en kompis, problemet var bara att jag behövde verifiera eller vad det heter, på microsofts telefon linje och där kan de tydligen märka var programvaran senast var installerad, fast om skivan inte är OEM så kan du ju bara säga att du har bytt moderkort.
Citera
2007-12-08, 00:01
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billcosbyhello
om, den inte är bunden till moderkortet så bör du kunna ta din kompis cd-skiva, fast jag tvivlar på att det är lagligt, du lär nog inte kunna tanka OS'et från deras sida, jag har lånat en cd skiva från en kompis, problemet var bara att jag behövde verifiera eller vad det heter, på microsofts telefon linje och där kan de tydligen märka var programvaran senast var installerad, fast om skivan inte är OEM så kan du ju bara säga att du har bytt moderkort.

alltså, jag har ingen skiva utan drar ner en från bukten, licensen är äkta o allt men ingen skiva, vet inte var den är, kan väl inte spela roll då licensen är äkta vraifrån skivan kommer? som att ha en backup på nätet typ...
Citera
2007-12-08, 01:23
Medlem
Behöver man fråga en sådan typ av fråga så blir svaret oftast ett som man inte ville höra från början.
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2]<disclaimer>[/SIZE]
[SIZE=2]jag har inte läst innehållet i frågan så jag vet inte vad det hela handlar om det minsta, men med tanke på vad det är för frågeställning så väljer jag att ge mig ut på djupt vatten[/SIZE]
[SIZE=2]</disclaimer>[/SIZE]
[/SIZE][SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Svar: Nej.[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

Och där tolkade vBulletin saker och ting på sitt eget sätt igen...

Nu har jag läst innehållet... och jag ger dig återigen samma svar som tidigare... ett nej... det är inte lagligt...

Och har det hindrat någon från att piratkopiera Windows hittils??
Citera
2007-12-08, 01:27
Medlem
grns avatar
Att tanka skivan är olagligt men själva installationen du gör med den (med din lagliga nyckel) är inte olaglig egentligen. Skivorna innehåller samma sak, piratskivan är ju bara en kopia på en originalskiva.
Citera
2007-12-08, 01:30
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grn
Att tanka skivan är olagligt men själva installationen du gör med den (med din lagliga nyckel) är inte olaglig egentligen. Skivorna innehåller samma sak, piratskivan är ju bara en kopia på en originalskiva.

Bränner du skivan hemma så blir det hembränning
Citera
2007-12-08, 11:06
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Du borde ju kunna beställa en ny skiva från supporten för självkostnadspris om du har en giltig licens...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in