2007-12-07, 22:48
Medlem
QP Cheeses avatar
Om jag har en kta licensnyckel, ej OEM, och inte har nn skiva, spelar det roll varifrn jag fr skivan d? kan jag hmta en frn MS sida eller kan jag tom hmta en frn piratbukten s lnge jag har en laglig nyckel? eller kan jag knalla ver till kompisen och lna hans skiva?

hur jag n gr, kan det frstra p nt stt vid uppdateringar eller s?

Edit: kan jag anvnda licensen p fler datorer?
Citera
2007-12-07, 23:57
Medlem
om, den inte r bunden till moderkortet s br du kunna ta din kompis cd-skiva, fast jag tvivlar p att det r lagligt, du lr nog inte kunna tanka OS'et frn deras sida, jag har lnat en cd skiva frn en kompis, problemet var bara att jag behvde verifiera eller vad det heter, p microsofts telefon linje och dr kan de tydligen mrka var programvaran senast var installerad, fast om skivan inte r OEM s kan du ju bara sga att du har bytt moderkort.
Citera
2007-12-08, 00:01
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billcosbyhello
om, den inte r bunden till moderkortet s br du kunna ta din kompis cd-skiva, fast jag tvivlar p att det r lagligt, du lr nog inte kunna tanka OS'et frn deras sida, jag har lnat en cd skiva frn en kompis, problemet var bara att jag behvde verifiera eller vad det heter, p microsofts telefon linje och dr kan de tydligen mrka var programvaran senast var installerad, fast om skivan inte r OEM s kan du ju bara sga att du har bytt moderkort.

allts, jag har ingen skiva utan drar ner en frn bukten, licensen r kta o allt men ingen skiva, vet inte var den r, kan vl inte spela roll d licensen r kta vraifrn skivan kommer? som att ha en backup p ntet typ...
Citera
2007-12-08, 01:23
Medlem
Behver man frga en sdan typ av frga s blir svaret oftast ett som man inte ville hra frn brjan.
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2]<disclaimer>[/SIZE]
[SIZE=2]jag har inte lst innehllet i frgan s jag vet inte vad det hela handlar om det minsta, men med tanke p vad det r fr frgestllning s vljer jag att ge mig ut p djupt vatten[/SIZE]
[SIZE=2]</disclaimer>[/SIZE]
[/SIZE][SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Svar: Nej.[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]

Och dr tolkade vBulletin saker och ting p sitt eget stt igen...

Nu har jag lst innehllet... och jag ger dig terigen samma svar som tidigare... ett nej... det r inte lagligt...

Och har det hindrat ngon frn att piratkopiera Windows hittils??
Citera
2007-12-08, 01:27
Medlem
grns avatar
Att tanka skivan r olagligt men sjlva installationen du gr med den (med din lagliga nyckel) r inte olaglig egentligen. Skivorna innehller samma sak, piratskivan r ju bara en kopia p en originalskiva.
Citera
2007-12-08, 01:30
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grn
Att tanka skivan r olagligt men sjlva installationen du gr med den (med din lagliga nyckel) r inte olaglig egentligen. Skivorna innehller samma sak, piratskivan r ju bara en kopia p en originalskiva.

Brnner du skivan hemma s blir det hembrnning
Citera
2007-12-08, 11:06
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Du borde ju kunna bestlla en ny skiva frn supporten fr sjlvkostnadspris om du har en giltig licens...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in