2007-12-17, 21:39
Medlem
styggvesnyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRoadster
Ursäkta upprepningen... Kan komplettera med att den gick i Standard. Jag vill minnas att Martins Corvette gick i MS.

Bifrost-Corvetten gick i ProComp.
Poison-Ivy gick nog i MS,Som du säger.
Citera
2007-12-17, 21:57
Medlem
Kommer också ihåg att Martin var den första person jag såg skriva en tag. "Piller" tror jag att det var man kunde läsa lite överallt i Stockholm tidigt 70-tal. Många år innan Zip med flera bombade sönder t-banan.
Citera
2007-12-18, 01:21
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styggvesnygg
Bifrost-Corvetten gick i ProComp.
Poison-Ivy gick nog i MS,Som du säger.

Det var hög finish på hans bilar, Bifrost hade flera utföranden och alla var jävligt snygga.

Det var tydligen ganska vilda starter också, publikfriande men inte så effektivt kanske.

http://www.theaccelerationarchive.co...y_21/mr_02.jpg
http://www.theaccelerationarchive.co...icture_060.jpg
http://www.theaccelerationarchive.co...icture_053.jpg
Citera
2007-12-21, 10:54
Medlem
RallyHarrys avatar
Enligt boken "Makten, männen, mörkläggningen" heter Doris son Pelle. Bytte han namn eller pratar ni om fel person?
Citera
2007-12-21, 21:44
Medlem
MrRoadsters avatar
I boken kallas han av någon anledning Pelle. Jag kommer ihåg honom från dragracing på 1970-80 talet och har aldrig hört något annat namn än Martin. Jag vet att den Martin vi diskuterar är Doris Hopp's enda barn/son.
Citera
2007-12-21, 22:05
Medlem
utters avatar
Citat:
I boken kallas han av någon anledning Pelle. Jag kommer ihåg honom från dragracing på 1970-80 talet och har aldrig hört något annat namn än Martin. Jag vet att den Martin vi diskuterar är Doris Hopp's enda barn/son.

Det är iofs inte så konstigt att man byter namn på en person som i sammanhanget är oskyldig.

Tror inte att det kommit fram i tråden; hur gammal blev Martin Hopp?
Citera
2007-12-21, 22:17
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Det är iofs inte så konstigt att man byter namn på en person som i sammanhanget är oskyldig.

Tror inte att det kommit fram i tråden; hur gammal blev Martin Hopp?
Han vart 30 år..
Citera
2007-12-22, 09:03
Medlem
Paul Teutuls avatar
Nu kanske jag svamlar en hel del, men jag har för mig att han (tillsammans med någon annan snubbe) skrev någon sorts reseberättelse i flera delar i tidskriften Start&Speed under de sista året den blaskan levde. USA-resa som blev svårare att förstå efter hand, texterna flummade iväg ganska ordentligt efter ett tag.

Ber om ursäkt ifall jag tagit fel på person.
Citera
2007-12-23, 21:32
Medlem
styggvesnyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Teutul
Nu kanske jag svamlar en hel del, men jag har för mig att han (tillsammans med någon annan snubbe) skrev någon sorts reseberättelse i flera delar i tidskriften Start&Speed under de sista året den blaskan levde. USA-resa som blev svårare att förstå efter hand, texterna flummade iväg ganska ordentligt efter ett tag.

Ber om ursäkt ifall jag tagit fel på person.
Minns att en svensk chopperåkare fraktade sin rätt extrema hoj till "over there", gasade tvärs över kontinenten, och skrev en story om det i S&S.
Vill minnas att det var en rätt freakad berättelse.
Om Martin gjorde nåt liknande vet jag inte, men han var ju över och fotade en hel del i staterna också, så helt uteslutet kanske det inte är...
Citera
2007-12-24, 01:51
Medlem
Klåd Junkers avatar
Känner ett slags vemod när jag ser bilderna på Bifrost-Corvetten, länkade till tidigare inlägg.
Var "Pelle" & Martin samma person som Hagen Hopp som fotade åt motorpressen under 80-talet?
Citera
2007-12-24, 10:20
Medlem
MrRoadsters avatar
Martin och Pelle är samma person. Ingen aning om varför namnet Pelle används i MMM. Hagen Hopp är en annan person, polis i stockholmsområdet mm. Inget släktskap.
Citera
2007-12-24, 13:01
Medlem
styggvesnyggs avatar
Citat:
Martin och Pelle är samma person. Ingen aning om varför namnet Pelle används i MMM. Hagen Hopp är en annan person, polis i stockholmsområdet mm. Inget släktskap.
Hagen Hopp är, märkligt nog, fotograf han också.
Jobbar mest åt Albinsson&Sjöberg (Bilsport,Trailer m.m).
Jag har träffat honom några gånger i samband med reportage, men om det finns en polis med samma namn måste det vara en annan snubbe?
Han är dock inte släkt med Martin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in