2007-12-07, 14:35
Medlem
Hejsan,

Häromdagen fick jag en varning "Threat Found" från mitt antivirus program, AVG.
Lite senare så försvann några utav mina ikoner. Och det är mp3-filer och vanliga mappar som ändrats till "trasiga ikoner" (så som det ser ut när en fil inte har ett program att öppnas med.) Samt några andra ikoner har ändrats, som ni kan se på bilden nedan.
Såhär ser det ut: http://www.fuskbugg.se/pub/misc/--konstigt.JPG

AVG ska ju ha tagit bort "threatet" som det hittade, men kan det möjligtvis ha skadat någon annan fil när den gjorde detta så att detta problem uppstod?

Jag har försökt att helt enkelt ändra ikon genom att högerlicka på en mapp och sedan Properties -> Customize. Då ändras mappikonen, men om jag ändrar tillbaka till den vanliga gula mappen så blir den som på bilden ovan igen. Och man vill ju inte manuellt sitta o ändra vartenda mappikon. Det tar tid.

Jag har också testat att: Tools -> Folder Options -> File Types.
Där kan jag inte ändra mappikonen vad jag hittar, men med mp3-filerna kan jag ändra ikon (ändrade till en cd-skiva för att testa). Det står sedan att filtypen ska visas som en cd-skiva. Men dom är alla fortfarande "trasiga ikoner".

Jag har också testat att systemåterställa, men fortfarande likadant efter det.

Jag har inte haft några problem med detta problemet så att säga, det har inte orsakat några störningar. Utan det är ju mest att det är extremt irriterande, jobbigt och fult. Och jag vill väldigt gärna ha tillbaka vanliga ikoner.

Några förslag eller knep o knåp som man kan göra för att fixa detta problem?

Väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2007-12-07, 14:56
funkar filerna som det ska ? testa typ o tanka hem style xp, byt ikoner, o sen avinstallera skiten o se ifall det funkar.
Citera
2007-12-07, 15:29
Medlem
Ja, filerna funkar exakt som vanligt. Mp3 filer öppnas med winamp osv osv. Bara ikonerna som försvunnit.

Jag undviker gärna StyleXP då jag haft det förut, och det cepade upp datorn ganska rejält, även efter avinstallation. Så tack, men nej tack.

Tack för svar.
Några fler förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in