Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-07, 14:18
  #1
Medlem
Redan när installationen av Kubuntu var klar ville programmet adept-installation uppdatera vilket jag tillät. Nerladdningen gick bra men när installationen kom till ungefär hälften fick jag ett felmeddelande där stod: "Ett fel uppstod när ändringar skulle arkiveras. Möjligen inträffade ett problem vid nerladdning av vissa paket, eller skulle en arkivering skada paket.". Problemet kommer varje gång jag ska lägga till/ta bort program samt uppdatera datorn. Det konstiga är att programmen den installerar verkar fungera korrekt ändå, uppdateringarna har jag dock ingen koll på eftersom jag är ny med Linux.

Installerade senaste grafikrutinerna till mitt ATI radeon 9500 PRO från ATI. I Windows kan jag köra TV:n som en extra skräm dvs jag kan ex arbeta med datorn samtidigt som jag ser en film på TV:n från datorn. Vill jag flytta ett fönster drar jag bara det utanför kanten så kommer det in i TV:n. I inställningarna för kortet i Kubuntu kan jag bara hitta att det går att klona skärmarna, dvs det händer exakt samma saker på både TV:n och datorn vilket gör att man inte kan göra som jag beskriv innan. Dessutom kan jag inte ändra upplösningen för bara TV:n, ändrar jag för TV:n ändras även upplösningen i datorn. 1024*768 är en bra upplösning att ha på TV:n men när jag ändrar det ändras även datorns upplösning där jag vill ha 1280*1024.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback