Citat:
Ursprungligen postat av Hammer79
Well, Du börjar med uttrycket "yttra dig inte om du inte vet". Jag får väl säga detsamma. Minneshastigheten ställer in sig efter SPD. Dvs om de är specade till 800MHz, så går de i 800MHz. För övrigt så har processorn en FSB på 266MHz om man ska vara petig. QDR-tekniken gör att den presterar som en 1066MHz-processor. Liknande fungerar DDR för minnen. Ett par PC6400(800 MHz) går igentligen i 400 MHz.
Angående nätagget så har du stirrat dig blind på Watt-talet. Det som är mer intressant är hur många Ampere det kan leverera på 12V-railsen. Det är också intressant hur stabilt det presterar under press. Som jag sagt i andra trådar känner jag inte till hur XION-aggen presterar. Men märket XION har jag aldrig förknippat med kvalitét. Priset säger en hel del.
Minneshastigheten följer FSBn. Eftersm DDR betyder Dual Data Rate tar vi FSBn gånger två vilket blir 533mhz. För att uppnå ett 1:1 förhållande mellan minnen och processor körs därför minnena i 533mhz. Visst, du kan köra dem i snabbare hastigheter men då mister du det optimala förhållandet mellan minnen och processor. Kör du minnena i 800mhz mot en FSB på 533mhz blir inte klockcyklerna synkade och du förlorar överföringshastighet varför du lika gärna kan köra minnena i 533mhz.
Sluta vara en sån förbannad nätaggregats-taliban! Jag kör ett liknande system i en av mina datorer:
E6750
2gb minne
1x 500gb hdd + 1x 160gb hdd
8800gts
Detta på ett 400w Cheiftec-aggregat hur stabilt som helst! Och då kräver ändå mitt grafikkort en hel del kräm mer än hans! Kan ni aldrig fatta att man inte behöver 10 000A för att driva en vanlig jävla svensson-dator?