2007-12-10, 21:20
Medlem
Oddballs avatar
Vapnet: Dåligt val
Ammo: Extremt dåligt val
Skyttet: Inte bra
Genomförande i allmänhet: Dåligt

Polisens insats: Riktigt dålig
Rättsväsendets insats: Tveksam

Min åsikt.
Citera
2007-12-10, 21:26
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vapnet: Dåligt val
Ammo: Extremt dåligt val
Skyttet: Inte bra
Genomförande i allmänhet: Dåligt

Fast resultatet blev ju väldigt bra.

Är det någon som vet vilka revolvrar som polisen har provskjutit? Har dom inriktat sig enbart på 357or eller har dom dom provat med S&W .38 också?
Citera
2007-12-10, 21:34
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Lägg ner snacket om Palmemordet i stort - här diskuterar vi själva skjutningen. Allt foliehatts-svammel härefter kommer att raderas.

Som moderator i ett helt annat delforum skulle ju jag inte ta och sätta foliehattar på folk som har läst på en del på sitt ämne...

CP använde ju aldrig skjutvapen. Men det är det minsta som talar emot honom som GM. Skottet var oerhört väl placerat. Det anses som ett säkrare ställe att sikta på den delen av ryggen än t.o.m. huvudet!

läs http://www.leopoldreport.com/Obdukt.html

Sen att LP´s utpekande är det enda som fäller CP i Tingsrätten är väl ok? Inte förrän efter ett par månader efter mordet börjar LP "komma ihåg" ett ansikte på mördaren. Från att inte ha sett det alls. Varför tas de allra viktigaste mordplatsvittnenas historier inte upp? Därför att de motstrider allt som pekar på CP.

Med risk för att på ett OT-aktigt sätt falla för djupt i "allmänt OP-mord-snack" så bjuder jag in samtliga med intresse till Palmemordstråden. http://www.flashback.org/showthread.php?t=133416

Efter att ha läst där ett tag kommer ni nog se annorlunda på CP´s skuld i det hela.
Citera
2007-12-10, 21:38
Medlem
Skyttet var ju extremt bra.

Kulan krossade ryggraden på OP, klippte av luftstrupen och Aortan. OP dog enligt rättsläkaren i stort sett omedelbart av en kombination av akut blodförlust och drunkning i sitt eget blod.

Sen är iofs jag också av åsikten att skytten hade en mycket stor portion tur men det hör inte hit.
Citera
2007-12-10, 21:40
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vapnet: Dåligt val -Varför det? OP dog ju som en fluga och det hittades aldrig
Ammo: Extremt dåligt val -Varför det? En sådan kula hade ju med lätthet gått igenom OP´s kropp även om han burit skyddsväst.
Skyttet: Inte bra -Helt fel. "Bättre" än så blir det ej.
Genomförande i allmänhet: Dåligt -Nu får du ge dig! Mördaren gör inget stort av saken alls. Han agerar oerhört professionellt. Går fram. Skjuter sina skott. Avvaktar ett par sekunder högst. Avlägsnar sig från platsen. KOMMER UNDAN.

Polisens insats: Riktigt dålig -Där håller jag med till fullo!
Rättsväsendets insats: Tveksam -I TR, ja. I HR bättre.

Min åsikt.

Min åsikt om din.
Citera
2007-12-10, 21:40
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

CP använde ju aldrig skjutvapen. Men det är det minsta som talar emot honom som GM. Skottet var oerhört väl placerat. Det anses som ett säkrare ställe att sikta på den delen av ryggen än t.o.m. huvudet!

Är det inte relativt lätt att råka få till en sådan placering om man befinner sig en meter från offret?
Citera
2007-12-10, 21:41
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRW
Sen är iofs jag också av åsikten att skytten hade en mycket stor portion tur ...

Hur kommer det sig?
Citera
2007-12-10, 21:43
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Är det inte relativt lätt att råka få till en sådan placering om man befinner sig en meter från offret?

Visst kan man råka, men titta på GM´s beteende i övrigt. Jag tror att han visste exakt var han skulle sikta. Om du tittar på LP´s skada (kläder, skadan dokumenterades aldrig, tack för den, LP...) så ser man att hon hade blivit träffad i samma område om hon inte vänt sig om /blivit omkulldragen i skottögonblicket.
Citera
2007-12-10, 21:45
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Min åsikt om din.

Menar du att det var proffsigt genomfört??? Att kliva fram helt omaskerad på öppen gata en lördagskväll och skjuta Sveriges stadsminister med ett icke ljuddämpat vapen mitt framför näsan på tjugotalet ögonvittnen?
Citera
2007-12-10, 21:45
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Fast resultatet blev ju väldigt bra.

Är det någon som vet vilka revolvrar som polisen har provskjutit? Har dom inriktat sig enbart på 357or eller har dom dom provat med S&W .38 också?

Mest .357 men även ett par .38. Men alltså absolut mest .357.
Citera
2007-12-10, 21:47
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Menar du att det var proffsigt genomfört??? Att kliva fram helt omaskerad på öppen gata en lördagskväll och skjuta Sveriges stadsminister med ett icke ljuddämpat vapen mitt framför näsan på tjugotalet ögonvittnen?

Tydligen, det har gått snart 22 år och ännu vet man inte vem det var som sköt OP. Mer lyckat än så kan det ju inte bli.

Och förresten så var det en fredagskväll
Citera
2007-12-10, 21:51
Medlem
Edit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in