2007-12-06, 20:09
Medlem
nosheoldwomans avatar
min kompis fick sin nya macbook idag. men den den brja smlagga och sen kommer felmeddelande att os x mste stngas av och man mste starta om datorn.... nn trd om det lr nn som vet vad felet r?
Citera
2007-12-06, 21:02
Medlem
siarens avatar
http://www.dashboardwidgets.com/show...Panic-1p0f.png

Sg det ut s? I sdana fall r det en kernel panic. Jag har dessvrre vldigt kort om tid just nu s ngon annan fr utveckla nrmare vad det innebr.
Citera
2007-12-06, 21:53
Medlem
berdans avatar
Ngot (ofta hrdvara) har gjort ngot illegalt och datorn fr drfr panik och mste starta om. Den dr skrmen r Mac-vrldens motsvarighet till Windows blskrm.

Gjorde din kompis ngot speciellt snett innan panikskrmen dk upp? De gnger de hnt fr mig har jag jackat in ett externt tangentbord.
Citera
2007-12-06, 23:26
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
http://www.dashboardwidgets.com/show...Panic-1p0f.png

Sg det ut s? I sdana fall r det en kernel panic. Jag har dessvrre vldigt kort om tid just nu s ngon annan fr utveckla nrmare vad det innebr.

ne, den bilden var det inte. det var bara en liten info-ruta eller vad man nu ska sga. men jag vet inte riktigt om vi lste det, vi installerade om leopard och sen hann vi bara leka i en kvart innan han var tvungen att dra till jobbet..

det hnde nr vi lekte med coverflow i finder..
Citera
2007-12-07, 01:17
Medlem
Groutsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosheoldwoman
ne, den bilden var det inte. det var bara en liten info-ruta eller vad man nu ska sga. men jag vet inte riktigt om vi lste det, vi installerade om leopard och sen hann vi bara leka i en kvart innan han var tvungen att dra till jobbet..

det hnde nr vi lekte med coverflow i finder..

Man kan i princip sga att om felet kvarstr efter en ominstallation, p en ny produkt, r det dags att lmna in den i butiken och begra en ny; ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in