• 2
  • 3
2007-12-07, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPlayboy
Så gärna... ha ha! (Skojjar bara)

Men faktum är att om man väljer gashällen med EN låga (3 ringar, 5kW) från Gaggenau, så går det utmärkt att "rödglödga" woken... precis som i Hong-Kong.

Jupp, med gashällen, men syftade på induktionen med woktillbehöret, då blir det inte Hong Kong-varmt. Var kanske otydlig.
Citera
2007-12-07, 11:01
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av överlägsen
Jupp, med gashällen, men syftade på induktionen med woktillbehöret, då blir det inte Hong Kong-varmt. Var kanske otydlig.

Då fattar jag... no problems.
Citera
2009-03-23, 08:20
Medlem
Heruls avatar
Gammal tråd iofs men bumpar lite...

För den som är intresserad av en enklare gasinstallation kan jag rekomendera att titta lite på gashällar avsedda att användas i båtpentryn.

Finns en hel del lösningar på marknaden. Till och med Biltema säljer.
Jag har tidigare använt biltemas campinggasolkök med 1 platta i köket. Nackdelen med den setupen är att tuberna är små, 227gram, och dyra i jämförelse med flaskgas. Dessutom ger den bara riktigt bra värme med en ny tub.

Själv kommer jag inom kort installera en Gorenje-häll med PA6-tub under diskbänken. Tror det blir bra. När inte gasen används kan man ju lätt stänga av direkt på tuben som en extra säkerhetsåtgärd.
Citera
2009-03-23, 22:34
Medlem
Mandingos avatar
förra vintern körde en jobbarkompis till mig med sin Webergrill (Stort as i rostfritt) med både stekbord och kokplatta, i ena hörnet på köket... gasolen hade han under diskbänken... huruvida det var lagligt vet jag dock ej... men gott blev det...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in