2007-12-06, 14:02
Medlem
Satt och funderade lite grann kring Emetofobi och Emetofili...

Finns det ngot samband mellan dessa tv freteelser, ven fast de r varandras direkta motsatser egentligen?

Emetofili = tnda p krkningar
Emetofobi = vara livrdd fr krkningar

Hittade ngot skriven av en emetofil fr lnge sen, dr hon hvdade att hon varit och typ samtidigt var(?) emetofob som hon var emetofil. Ngon emetofob/emetofil hr som har ngon information att upplysa mig med?
Citera
2007-12-06, 14:24
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toddlery
Satt och funderade lite grann kring Emetofobi och Emetofili...

Finns det ngot samband mellan dessa tv freteelser, ven fast de r varandras direkta motsatser egentligen?

Emetofili = tnda p krkningar
Emetofobi = vara livrdd fr krkningar

Hittade ngot skriven av en emetofil fr lnge sen, dr hon hvdade att hon varit och typ samtidigt var(?) emetofob som hon var emetofil. Ngon emetofob/emetofil hr som har ngon information att upplysa mig med?

Utan att sjlv vara varken emetofil eller emetofob (frsta gngen jag hr begreppen) tnker jag att det frbjudna ju ofta kan verka lockande och att det kanske rent av kan vara ett stt att bearbeta det jobbiga. Jmfr att rdsla i sig r ngot obehagligt, men samtidigt ngot mnga mnniskor sker i mer eller mindre kontrollerade former genom att gna sig t extrema ventyrligheter eller kanske bara kolla p skrckfilm. Att bemstra det extrema ger tillfredsstllelse och mjligheten att bttre kunna hantera sin rdsla.

Sexualiteten innehller nog fr mnga mnniskor s.k. frbjudna knslor, och samtidigt som detta frsts kan vara plgsamt fr individen kan det ocks gra det hela n mer spnnande.
Citera
2008-12-20, 19:33
Medlem
Lullabys avatar
Puffar lite i en gammal trd...

En emetofob skulle ALDRIG ens befinna sig i nrheten av spyor. P ngot stt. S att vara emetofob och samtidigt vara emetofil r en omjlighet.
Citera
2008-12-20, 20:25
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullaby
Puffar lite i en gammal trd...

En emetofob skulle ALDRIG ens befinna sig i nrheten av spyor. P ngot stt. S att vara emetofob och samtidigt vara emetofil r en omjlighet.

Stdjer dig till hundra procent p det. Det r ju som att hvda att spindelfobiker har ngon spnning av att mta spindlar det r bara ren och skr skrck kan jag sga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in