• 1
  • 2
2007-12-05, 23:40
Awaiting Email Confirmation
Asswholes avatar
Ronnie Biggs valde Brasilien och Tony Olsson Costa Rica.
Men vilket land är bäst att dra till om man hamnar i klameri med den svenska rättvisan?

Nu är jag inte ute efter en gissningslek, utan kvalificerade gissningar och svar från er som kanske har lite koll på utlämningsavtal m.m.

Motivera gärna varför just det landet är bäst...
Citera
2007-12-06, 00:06
Medlem
en ordentlig båt, växla mellan olika öar i karibien
Citera
2007-12-06, 00:19
Medlem
Månsans avatar
Filippinerna.
Där har myndigheterna noll koll. En sjujäkla massa folk av varierande raser dessutom, så det är lätt att smälta in för de flesta.
Citera
2007-12-06, 00:54
Bannlyst
Albanien

Muta vem fan du vill!
Citera
2007-12-06, 10:29
Medlem
Ptomas avatar
Serbien, costa rica, israel, irak, mauritius, iran och de flesta länder som tillämpar tortyr har inga avtal med svea. Finns säkert en hel drös i sydamerika och afrika. Men det har gått att komma runt det tidigare.

Brasilien har avtal med sverige och sen har varje land egna specar på vad som lämnas ut eller inte. Biggs kom ju undan för att han hade ett brasilianskt barn och lämnades inte ut pga det. Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.
Citera
2007-12-06, 12:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.
Intressant, denna kommentar har jag aldrig tidigare sett under alla mina år på FB...
Citera
2007-12-06, 15:23
Medlem
Om Posener redan innan trustorhärvan haft en brasiliansk fru samt ett barn tillsammans med henne. Skulle han då under dessa år ha kunnat leva "helt öppet" i brasilien som tex Biggs utan att behöva oroa sig för att bli överlämnad\hämtad?
Citera
2007-12-06, 16:24
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badalhoco
Om Posener redan innan trustorhärvan haft en brasiliansk fru samt ett barn tillsammans med henne. Skulle han då under dessa år ha kunnat leva "helt öppet" i brasilien som tex Biggs utan att behöva oroa sig för att bli överlämnad\hämtad?

Ny definition på skatteplanering?

För övrigt finns det väl redan en sån här tråd i resor-delen?
Citera
2007-12-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Filippinerna.
Där har myndigheterna noll koll. En sjujäkla massa folk av varierande raser dessutom, så det är lätt att smälta in för de flesta.

Håller med, dessutom lär det vara sjukt lät att muta snuten, myndigheterna mm, bara att sätta sig tillrätta i någon bar i Manillas skummare kvarter knäcka en bärs för 3 kr och njuta av livet.
Citera
2007-12-07, 02:26
Medlem
Red&Blacks avatar
Dem flesta länder i Afrika lär det ju vara lugnt om man nu vill fly till någon bananrepublik.
Citera
2007-12-07, 02:36
Medlem
Så länge man håller sig utanför de västerniserade länderna (d.v.s. Europa, USA, Kanada, Israel, Ryssland, Australien, Japan, Sydafrika samt länderna som är ockuperade av västerländska trupper och kanske t.o.m. Kina) så är man helt säker, men då får man ju leva under sämre förhållanden, om man inte har mycket pengar som fan med sig i baggaget.

Själv hade jag nog valt antingen Brasilien eller Thailand. Det kommer mycket turister till båda, och det finns gott om sexiga luder där också. Och då ingen av dessa är särskilt västerniserade hade man vart ganska trygg där.
Citera
2007-12-07, 02:40
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Serbien, costa rica, israel, irak, mauritius, iran och de flesta länder som tillämpar tortyr har inga avtal med svea.
Du kan nog glömma Serbien såvida du inte är serbisk medborgare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in