2007-12-05, 21:03
Satt och hängde lite på idag, och såg den oerhört intressanta rubriken "En typisk Haschrökare". Klickade på den och fick frågan om jag ville ladda ner en .ppt-fil (alltså en powerpoint-presentation). Gjorde detta och detta är vad som kommer upp på skärmen.
En Typisk Haschrökare
- Problem med att finna exakt ord till det han vill beskriva.
- Begränsad förmåga att läsa böcker, se en film, teater osv.
- Känslor av tristess och tomhet i det dagliga livet, ensamhet.
- Det är aldrig hans fel, externalisering eller projicering av
sina problem.
- Han är övertygad om att han fungerar adekvat.
- Är ej förmögen till kritisk granskning av sitt eget beteende.
- Känslor av att vara otillräcklig och misslyckad.
- Oförmögen att vidmakthålla en dialog.
- Problem med koncentration och uppmärksamhet.
- Rigida åsikter och färdiga svar.
- Jag är annorlunda, jag är unik.
Känns inte detta som att de har skrivit precis vad en orolig förälder som just upptäckt att hans/hennes avkomma nyttjar dödsknark vill läsa ? Asså, nästan allt av vad som nämns där är ju typiska exempel på en trött tonåring, eller ? Jag har varit ren i tre månader nu, och ändå så kan (de flesta av) dessa punkter ganska bra peka på min personlighet.
Menar de möjligtvis att man kan fastslå att vissa speciella personlighetsdrag pekar på en haschrökare ? Dessutom är ju vissa av dessa punkterna rena motsägelser till vad andra rapporter på deras sida säger, t.ex. att man i ett haschrus känner att man är en del av något stort, och upplever en bättre insikt i världsaltet (nu var det inte direkt uttryckt på det sättet, men ändå)
Vad tror ni? Blev bara så nyfiken på om min reaktion stämmer överens med era eller om det bara var jag som reagerade på detta sätt.
En Typisk Haschrökare
- Problem med att finna exakt ord till det han vill beskriva.
- Begränsad förmåga att läsa böcker, se en film, teater osv.
- Känslor av tristess och tomhet i det dagliga livet, ensamhet.
- Det är aldrig hans fel, externalisering eller projicering av
sina problem.
- Han är övertygad om att han fungerar adekvat.
- Är ej förmögen till kritisk granskning av sitt eget beteende.
- Känslor av att vara otillräcklig och misslyckad.
- Oförmögen att vidmakthålla en dialog.
- Problem med koncentration och uppmärksamhet.
- Rigida åsikter och färdiga svar.
- Jag är annorlunda, jag är unik.
Känns inte detta som att de har skrivit precis vad en orolig förälder som just upptäckt att hans/hennes avkomma nyttjar dödsknark vill läsa ? Asså, nästan allt av vad som nämns där är ju typiska exempel på en trött tonåring, eller ? Jag har varit ren i tre månader nu, och ändå så kan (de flesta av) dessa punkter ganska bra peka på min personlighet.
Menar de möjligtvis att man kan fastslå att vissa speciella personlighetsdrag pekar på en haschrökare ? Dessutom är ju vissa av dessa punkterna rena motsägelser till vad andra rapporter på deras sida säger, t.ex. att man i ett haschrus känner att man är en del av något stort, och upplever en bättre insikt i världsaltet (nu var det inte direkt uttryckt på det sättet, men ändå)
Vad tror ni? Blev bara så nyfiken på om min reaktion stämmer överens med era eller om det bara var jag som reagerade på detta sätt.