• 1
  • 2
2007-12-05, 14:41
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettifan
. När jag skulle bekräfta skapandet av en ny partionen fick jag två alternativ varav en hette (snabb) som tillägg. Då det inte stod att det var någon skillnad mellan dem båda så valde jag naturligtvis den snabba. Jag undrar vad skillnaden är på att "formatera med filsystemet NTFS" eller något i den stilen, respektive densamma med ändelsen (snabb)?

Om du använder funktionen Format partition using the NTFS file system (fast) ("Formatera partitionen med NTFS-filsystemet (snabb)) så kommer hårddisken bara att raderas och inte formateras om.

Står i manualen till min dator
Citera
2007-12-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
Om du använder funktionen Format partition using the NTFS file system (fast) ("Formatera partitionen med NTFS-filsystemet (snabb)) så kommer hårddisken bara att raderas och inte formateras om.

Står i manualen till min dator

Ringde en arbetskamrat som jobbar med service av datorerna på vårt kontor. Han påstod att skillnaden var att det långsammare alternativet installar ALLT som finns på recoveryskivan. Så att man, om det vid ett senare tillfälle skulle behövas, slipper leta upp skivan för att installera övriga saker. Han sa något om jag det är smart att defragmentera datorn också.

För övrigt så verkar jag ha fått bukt med problemet nu. Tack vare era tips, the ultimate troubleshooter och min dammsugare.

Jag sög bort säkert ett halvkilo damm inne i burken självt samt stängde av flera onödiga funktioner och processer i datorn. CPU-användningen har gått ifrån ett snitt på 10-12% ner till ett snitt på 2-5% vilket han säger är mer normalt. Det märks en tydlig skillnad på hur snabbt datorn jobbar nu. Får hoppas att allt håller i sig.

Därför tackar jag för all er hjälp och förklarar denna tråden avslutad.

Ha det gött!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in