• 1
  • 2
2007-12-05, 03:54
Medlem
Tjenare!

Jag gjorde nyss en tråd om drogtest och då kom jag att tänka på en annan sak jag funderar på här innan min inryckning, någon som jag kanske kommer att använda mig av snarare än droger, om det nu är något som fungerar såklart.

1. Men hur ser det ut nuförtiden på marcher och sådana saker, finns det folk som använder plunta fylld med whiskey eller andra spritsorter under marcherna så man kan ta sig en liten hutte?

2. Vad händer om man blir påkommen?

3. Är det lätt att ta sig en "jävel" ibland utan att bli påkommen?

4. Tog du en "jävel" ibland på marcherna under din värnplikt? Kommer du ta dig en under din kommande värnplikt?

/Kiwi
Citera
2007-12-05, 09:01
Medlem
Fader Jacks avatar
Det fanns nog folk som hadde med "moscha" eller hembrännt i min *stuga i dragsvik iallafall.

*stuga kallade vi rummet där vår grupp var inkvarterad.
Citera
2007-12-05, 09:27
Medlem
cavalls avatar
när jag gjorde lumpen så var det första de flesta gjorde att slå sönder sina termosar och hällde ur glaset, sedan fick en kvarting plats i en utan problem.

detta lärde vi oss av stridsvagnsförarna
Citera
2007-12-05, 09:59
Medlem
sisususis avatar
Orkar du marchera full är marchen för lätt. Det fanns mycket fylla när jag låg inne men de som var fulla eller bakis svimmade rätt fort.
Citera
2007-12-05, 10:01
Medlem
jumpcuts avatar
Jag har helle en tjackis bredvid mig än en alkoholist om jag var tvungen att välja.

Du verkar vara ett jävla slödder som inte har någonting i grönkläder att göra. Som jag sa tidigare - hoppas du åker dit.
Citera
2007-12-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag har helle en tjackis bredvid mig än en alkoholist om jag var tvungen att välja.

Du verkar vara ett jävla slödder som inte har någonting i grönkläder att göra. Som jag sa tidigare - hoppas du åker dit.

Haha, bara för att jag vill föra den här traditionen vidare och ta mig en liten magvärmare ibland? Det står jag för att jag funderar på att göra!
Men droger som sagt, brukar icke av mig och kommer aldrig brukas!

Skulle vara uppskattat om du bara kunde svara på mina frågor, jag gör inte trådar för att bli kallad slödder osv. Jag gör trådar för att jag har lite funderingar som jag vill ha svar på, så kan du inte bara svara på frågorna som en vanlig jävla människa? Annars kan du väl söka dig till en annan tråd om det inte passar.
Citera
2007-12-05, 11:56
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader Jack
Det fanns nog folk som hadde med "moscha" eller hembrännt i min *stuga i dragsvik iallafall.

*stuga kallade vi rummet där vår grupp var inkvarterad.

Sen gjorde du lumpen i Finland också va?

onT:

1. Nej, inte där jag låg.
2. Kan bli rättsliga påföljder beroende på omständigheterna.
3. Säkerligen, men definitivt inte värt risken.
4. Nej, aldrig.

Verkligheten ser inte ut som i Repmånad längre.
Citera
2007-12-05, 12:20
Medlem
Traktes avatar
Endast en gång under 11 månader hände det vad jag vet i vår pluton och det var en i vår grupp som hade med sig en plunta under vinterutbildningen, han blev ju inte påkommen så det hela slutade bra.
Citera
2007-12-05, 13:01
Medlem
Fader Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Sen gjorde du lumpen i Finland också va?

Japp, kommer ihåg den gång man kom tillbaka från långkvällsare (alltså permission tills midnatt, folk går ute och super i Ekenäs) och enhetschefen gick och kollade rummen, så stiger en upp ur sängen i rummet han kollar, fanskapet spyr på golvet, går till fönstret och spyr ut igenom det också.

Han märker inte enhetschefen som står lungt och tyst och kollar i dörren, så full är snubben, enhetschefen går sen tyst iväg och av nån orsak blev det aldrig nån långkvällsare igen för Eld & Signal Batteriet i 2001...

Så folk söp i fält istället då. Samma hände året efter då jag blev inkallad på repövning, folk hadde brännvin och det var fest i tältet. Då var det inte så tarkka iallafall. Officerarna var med å söp då också.
Citera
2007-12-05, 13:29
Bannlyst
Citat:
Japp, kommer ihåg den gång man kom tillbaka från långkvällsare (alltså permission tills midnatt, folk går ute och super i Ekenäs) och enhetschefen gick och kollade rummen, så stiger en upp ur sängen i rummet han kollar, fanskapet spyr på golvet, går till fönstret och spyr ut igenom det också.

Han märker inte enhetschefen som står lungt och tyst och kollar i dörren, så full är snubben, enhetschefen går sen tyst iväg och av nån orsak blev det aldrig nån långkvällsare igen för Eld & Signal Batteriet i 2001...

Så folk söp i fält istället då. Samma hände året efter då jag blev inkallad på repövning, folk hadde brännvin och det var fest i tältet. Då var det inte så tarkka iallafall. Officerarna var med å söp då också.

Verkar vara ganska roligt att göra lumpen i Dragsvik. Får man fråga vad du låg inne som ? =)
Citera
2007-12-05, 13:40
Medlem
Fader Jacks avatar
Jag var i EoS Batteri, Eld & Signal. Vi finns inte längre, vi var del av kustartilleriet. Jag drog ut spolar med kommunikationstråd i skogen, totalt förlegat kommunikationssätt och hela skiten lades ner, dom gamla pjäserna pensionerades också som jag förstod. Det är väl nyare grejor idag som använder laser och liknande.

Roligt och roligt vet jag nu inte om det var då man var där, men i efterhand känns det som det inte var så farligt ändå, man fick ju skjuta stäga och MG förstås.
Citera
2007-12-05, 14:26
Medlem
503s avatar
Citat:

Haha kan tänka mig att det kanske inte var lika seriösa tillställningar under repövningarna.

Angående folk som spyr på logement osv. så förekom det även hos oss iofs.
Det roligaste var dock på regementets dag (en lördag), dagen efter att alla hade varit ute och supit i stan (alla låg inne till lördagen, så det föreföll naturligt att hela 41. MekBat skulle dricka på fredagen).
På bataljonsuppställningen före inmarchen till paradområdet så hade vi en på plutonen som var i det stadiet där dagen-efterfylla övergår till bakfylla.
Medan bataljonen stod uppställd i väntan på framåt så gjorde han ett par löpningar till baksidan av en bod som stod precis intill gatan där uppställningen ägde rum och lättade på maginnehållet.
Fy fan, måste varit ganska nervöst att stå still på paradfältet inför knugen och hela köret i ca en och en halv timme och hålla tillbaka spyorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in