Citat:
Ursprungligen postat av Awombhawha
Vad är det för typ av människor som studerar I på KTH? Om man ska vara lite korkad och generalisera, är de likt civilingenjörer är som mest eller är det mer ekonomistudenter som inte kommit in på HHS och vill ha ut mer av sin utbildning än gemene civilekonom? Om någon studerat vid LTH eller LiTH är även ni mer än välkomna att svara på frågan

.
Jag kan inte svara specifikt för KTH men.. jag läser maskin på CTH, av anledningen att jag precis inte kom in på I i år, och jag kommer att byta till I så fort tillfälle ges. anledningen att jag vill läsa på I är att jag är intresserad av både teknik och ekonomi. Jag har arbetat inom teknik i 4 år, och är allmänt less på ren fördjupning, såsom tex maskinteknik.. jag skulle aldrig heller kunna tänka mig att enbart läsa ekonomi på handels, då jag tycker det är en alldeles för dålig utbildning i sig..
jag är intresserad av båda delar, men främst ingenjörens yrkesroll, och ekonomens kunskap, i ett och samma paket.. jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna sitta och räkna hållfasthetsberäkningar månader i sträck, utan då skjuter jag hellre mig själv. samtidigt som jag vill ha kunskapen att kunna göra det vid behov för att slippa ta in extern hjälp..