2007-12-04, 19:00
Medlem
God afton!
Försöker i detta forumet istället, pga av att i övrigt forumet är det usel respons, till saken:

Har en laptop med en normal VGA utgång, hur gör jag för att de ska gå o använda min tv som skärm? (ja, tv:n har vga ingång).
Med S-video kabel går de hur bra som helst, men när jag försöker aktivera VGA utgången går de bara käpp rätt o helvete, de som händer, den enda gången ja lyckats komma nära önskat resultat, var när det kom upp "fel bildfrekvens" på tv:n, sen stängdes den av, och jag fick blåskärm på datorn, så den startades om. Har ett integrerat Intel R 82845G grafik kort, om det kan vara till nån hjälp?
I övrigt står det bara "Ingen signal" på tv:n, förutom denna enda gången ja lyckades få "fel bildfrekvens".

Mvh
Citera
2007-12-04, 19:21
Medlem
vidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skånsk_Sheriff
God afton!
Försöker i detta forumet istället, pga av att i övrigt forumet är det usel respons, till saken:

Har en laptop med en normal VGA utgång, hur gör jag för att de ska gå o använda min tv som skärm? (ja, tv:n har vga ingång).
Med S-video kabel går de hur bra som helst, men när jag försöker aktivera VGA utgången går de bara käpp rätt o helvete, de som händer, den enda gången ja lyckats komma nära önskat resultat, var när det kom upp "fel bildfrekvens" på tv:n, sen stängdes den av, och jag fick blåskärm på datorn, så den startades om. Har ett integrerat Intel R 82845G grafik kort, om det kan vara till nån hjälp?
I övrigt står det bara "Ingen signal" på tv:n, förutom denna enda gången ja lyckades få "fel bildfrekvens".

Mvh

om du ska få upp bild på teven så måste du göra lite inställningar, det man vanligtvis gör är att klona data och tv skärmen så att det visas samma sak på båda skärmar.

nu vet jag inte hur det går till riktigt med ditt inbyggda grafikkort, och om du kan komma åt sådana inställningar.
men med t.ex nvidias så ligger deras grafikkortsinställningar i aktivitetsfältet längst ner till höger. skärminställningar --> klona. så funkar det direkt.

kolla om du kan hitta några drivisar till ditt grafikkort, för det kan hända att dina är för gamla.
och vad du än gör, sätt inte i eller dra ut vga kabeln när datorn eller teven är på. då blir det kortslutning och du kommer inte att få det att funka hur du än gör.
Citera
2007-12-04, 21:10
Medlem
hmm, okej,så både datorn OCH tv:n måste va avstängt när jag ansluter kabeln då?
har oxå mina inställningar nere till höger i systemfältet, men när jag väljer o klona, händer absolut nada. hur skummt som helst....
har de nyaste drivrutinerna jag lyckats hitta iaf....
men ska ta en titt om jag ansluter kabeln när allt e avstängt då, eller det är redan kört om man gjort de en gång utan att allt varit av?

Edit: När jag trycker in Fn+F4 (knappen man SKA kunna byta mellan extern, och inbyggd skärm) får jag bluescreen en halv sekund, för att sedan starta om sej själv. när den startat igen, kommer inget "datorn återställts efter allvarligt fel" eller liknande, den bara låtsas som ingenting.....datorjävel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in