2007-12-04, 03:18
Medlem
Aloha!
Sorry om jag har postat i fel forum men om så får ni gärna flytta den.

Iaf, jag har ett superstort problem. Införskaffade mig en ny dator för ett par dagar sedan och har sen dess strulat oerhört mkt med denna förbannade burk.

Största problemet nu är mitt internet. Eller rättare sagt nätverket/kortet.

Såhär ligger det till: Jag har uppdaterat med dom nyaste drivrutinerna, först från skivan jag fick med på moderkortet, sedan laddat hem dom nyaste och fört över på nya datorn via extern hdd och installerat. Dock utan framgång. Datorn hittar inte nätverket.

Men när jag stoppar in nätverkssladden så lyser den grönt, så det är ingen kortslutning antar jag samt i Vistas internetkontollpanel(sorry för mitt kassa datorspråk) så står det att det finns kontakt med en internetkälla.

Men inget nätverkskort hittas. Har även testat formaterat om datorn och kollat i bios där inget står heller.

Mitt grafikkort är ett gigabyte. Länk:
http://www.datorbutiken.com/se/defau...uct=GIGP35-DQ6

Så ös gärna på med förlag om vad ni tror problemet kan vara. Har själv inte den blekaste och kommer nog våldta sönder denna burk. 11papp för att spela crysis och utan internet. Känns skit.

Mvh danny
Citera
2007-12-04, 10:13
Medlem
Så du har inget nätverkskort alls om du kikar under enhetshanteraren? Eller finns det där men e markerat med ett gult utropstecken eller liknande?
Citera
2007-12-04, 10:58
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydanny
Aloha!

Mvh danny

Hej!

Har du kollat vad som anges i loggboken..??

Ett av de bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in