2007-12-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Yup, du har rätt per definition.
Jag uttryckte mig klumpigt.

Wine is a translation layer (a program loader) capable of running Windows applications on Linux and other POSIX compatible operating systems. Windows programs running in Wine act as native programs would, running without the performance or memory usage penalties of an emulator, with a similar look and feel to other applications on your desktop.

Men prestandan blir endå inte detsamma som i Windows.

Jo, precis. Och nej, visst får man räkna med en liten prestanda förlust. Men teoretiskt sett så bör man ju kunna få det att flyta bättre. Men jag antar att det inte är det lättaste att skriva bättre kod än original med hjälp av enbart reverse engineering. :P
Citera
2007-12-16, 13:20
Medlem
Det går att köra med en del native dll-filer, det kan hjälpa prestandan också. Dessutom tror jag WineHQ har satsat på kompabilitet och först nu börjar de kolla på att optimera prestanda.

Jag ska flagga lite extra för denna länk http://wine-review.blogspot.com/2007...with-wine.html. Jag har länkat till den tidigare, men det kan vara lite otydligt.

Jag är väldigt nyfiken på tips, optimeringar och era erfarenheter av Wine.
Citera
2008-02-21, 16:50
Medlem
proxylims avatar
Problem...

Hej!
sitter och försöker installera Steam och CS source via wine på Ubuntu 6.06.
Det är inga problem att öppna installationsfönstret men jag kan inte markera "I agrre" på licens avtalet vilket gör det omöjligt att ta sig vidare i installationen...
någon som vet vad som är fel?
Tacksam för hjälp!
Citera
2008-02-21, 17:06
Medlem
Hkarns avatar
När jag skulle lira Steam i linux så kopierade jag bara över min redan installerade steam map från min windows disk.
Citera
2008-02-21, 17:53
Medlem
proxylims avatar
har inte dual boot. Bara Ubuntu
Citera
2008-02-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proxylim
Hej!
sitter och försöker installera Steam och CS source via wine på Ubuntu 6.06.
Det är inga problem att öppna installationsfönstret men jag kan inte markera "I agrre" på licens avtalet vilket gör det omöjligt att ta sig vidare i installationen...
någon som vet vad som är fel?
Tacksam för hjälp!

Får man fråga varför du kör 6.06? Kör själv 7.10 och funkar felfritt att installera steam med cs:source..
Citera
2008-02-21, 18:24
Medlem
proxylims avatar
svaret är väl egentligen ATI Radeon 9700 Pro...
mitt grafik kort funkar helt enkelt bättre...
en annan fråga...hur gör jag om jag vill installera 7.10 men ändå behålla allt jag har installerat?
Citera
2008-04-10, 21:00
Medlem
Eyez]-[Onlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proxylim
svaret är väl egentligen ATI Radeon 9700 Pro...
mitt grafik kort funkar helt enkelt bättre...
en annan fråga...hur gör jag om jag vill installera 7.10 men ändå behålla allt jag har installerat?

https://help.ubuntu.com/community/UpgradeNotes

tror du kan uppgradera din version till 6.10 och vidare till 7.04 som sedan uppgraderas till 7.10

happy upgrading to you.
Citera
2008-04-10, 21:26
Medlem
Finns inte redan wine i Ubuntus repositiores nu för tiden?
Citera
2008-04-13, 11:53
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Finns inte redan wine i Ubuntus repositiores nu för tiden?
Nah, inte nyaste versionen.
Citera
2008-06-29, 22:30
Medlem
TheTranceMans avatar
Jag får ett fel meddelande i installationen och det är när steam uppgarderas så stannar den på 26% och jag får följande fel meddelande

Seam is alreday running
You may only run one copy of Steam at a time.

Sen bryts installationen, och varje gång jag sen ska starta steam så händer samma sak.
Citera
2008-06-30, 12:52
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTranceMan
Jag får ett fel meddelande i installationen och det är när steam uppgarderas så stannar den på 26% och jag får följande fel meddelande

Seam is alreday running
You may only run one copy of Steam at a time.

Sen bryts installationen, och varje gång jag sen ska starta steam så händer samma sak.

Googla på felmeddelandet + din dist så kommer du få fram svar, jag hade samma fel men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde, testat en omstart av systemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in