2016-06-24, 14:46
Medlem
Emalkays avatar
Kan inte flöddra på ikto utan alkohol.
Åt upp ett helt 100 pack på samma dag utan att bli märkbart påverkad.
Nu när det inte finns diazepam att köpa på nätet så fick jag byta till ikto istället och jag ångrar mig inte en sekund.
Fungerar mycket bättre än diazepam mot ångest. Inte i klass med xanor men blir mer pigg av ikto och smaken är underbar. Tar lång tid att smälta under tungan också vilket är ett plus
Gick hela dagen igår och sög på ikto.
Citera
2016-06-25, 18:39
Medlem
jag kan verkligen inte förstå dom som gillar dom här tabletterna i russyfte.. jag får jota av dom.. ingeT mysigt seende, inget speciellt välbefinnande och det spelar inte mig ngn roll även om dom är från utlandet (finns mkt av dom i sthlm iaf) eller om dom är svenska.. önskar jag gillade denna med tanke på halveringstiden
Citera
2016-06-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouijaa
jag kan verkligen inte förstå dom som gillar dom här tabletterna i russyfte.. jag får jota av dom.. ingeT mysigt seende, inget speciellt välbefinnande och det spelar inte mig ngn roll även om dom är från utlandet (finns mkt av dom i sthlm iaf) eller om dom är svenska.. önskar jag gillade denna med tanke på halveringstiden
För att flöddra krävs ofta alkohol eller annat, då kan känslan av muskelavslappningen bli riktigt skön.
Citera
2016-06-25, 20:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouijaa

Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
För att flöddra krävs ofta alkohol eller annat, då kan känslan av muskelavslappningen bli riktigt skön.

Ikto är en av de bensodiazepiner som är mindre lämpade för "flöddring". Av egen och av många andras erfarenheter.
Men om det är att flöddra du är ute efter så får du som Timzen säger kanske ta till alkohol.
Inget jag rekomenderar. Din kropp kommer att bli blytung och du kommer i värsta fall inte orka resa dig och somna på en myräng.
Det finns bättre benso om man vill flöddra.
Min egen åsikt
Citera
2016-06-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ikto är en av de bensodiazepiner som är mindre lämpade för "flöddring". Av egen och av många andras erfarenheter.
Men om det är att flöddra du är ute efter så får du som Timzen säger kanske ta till alkohol.
Inget jag rekomenderar. Din kropp kommer att bli blytung och du kommer i värsta fall inte orka resa dig och somna på en myräng.
Det finns bättre benso om man vill flöddra.
Min egen åsikt
Jo, min tolerans är ju "ganska" så hög, men ta det lugnt, inte kul att vakna efter ett par dagar och se att 50+ piller är borta
😁
Citera
2016-06-25, 20:57
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Jo, min tolerans är ju "ganska" så hög, men ta det lugnt, inte kul att vakna efter ett par dagar och se att 50+ piller är borta
😁

Nej precis, och som jag nämnde så finns det bättre bensodiazepiner att välja på om man vill flöddra.
Iktorivil är ganska dåligt lämpad på just flöddringsfronten. För en del funkar det skitbra, för en del inte alls. Precis som ångestdämpningen... för vissa funkar inte Ikto alls, för vissa är den exemplarisk.
Citera
2016-06-28, 00:25
Medlem
Jag har tagit 12mg rivotril utan nämnvärd tolerans och en halv vinare och känner mig lika lullig som att jag skulle dragit i mig en några öl. Inge mer klona för mig i framtiden. Oron i kroppen lindras knappt endå.
Citera
2016-06-28, 00:59
Medlem
Flaskpostenss avatar
Fattar inte hur så många kan få dålig effekt. Jag älskar klona och tycker det är den absolut bästa. Däremot alpra och annat har inte alls samma effekt för mig. Tror det är den muskelavslappnande delen jag gillar mest med klona och att det håller i sig länge och inte syns på UP (oftast)
Citera
2016-06-29, 03:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Fattar inte hur så många kan få dålig effekt. Jag älskar klona och tycker det är den absolut bästa. Däremot alpra och annat har inte alls samma effekt för mig. Tror det är den muskelavslappnande delen jag gillar mest med klona och att det håller i sig länge och inte syns på UP (oftast)

Har vridit på dygnet så håller på att vrida tillbaka dygnet. Det gör jag genom att käka benso och lägga mig i en normal tid då jag kan däcka ganska lätt av de flesta bensos.

Jag tog 4mg iktorivil någon timma innan jag lade mig vid 23:00. Nu vaknande jag igen pigg klockan 02. Gick upp och tryckte i mig ytterligare 4mg och väntade en timma till dom började verka(vilket är nu) för att sedan kunna somna om igen.

Nu till frågan! Hur länge sitter den muskelavslappnande effekten i, och när är den som starkast kontra svagast? Jag ska nämligen gymma imorgon runt 12-tiden på dagen, så det är därför jag undrar.

Ursäkta eventuella stavfel. Är lite smått påverkad.
Citera
2016-06-29, 09:04
Medlem
Hej!

Tog subuxone igår, 0,8-1mg under dagen. Senaste dosen kl 18. har sovit dåligt 2 nätter nu under påverkan av detta så idag tänkte jag enbart använda min rivotirivil. Aldrig använt denna benzo.

Kl 8.00 tog jag ca 0,5mg Rivotirivil och jag känner av den muskelavslappnande effekten mycket väl. Dock känner jag att min ångest/oro ökat mycket under denna timmen. Undrar därav om jag med säkerhet kan ta 0,5mg xanor mot min ångest eftersom jag vet att den lindrar detta?

Förstår att det inte borde vara problem men jag är försiktig ( nojig ) När det gäller nya preparat samt blandningar av dem. Dels eftersom sub borde vara verksamt i kroppen fortfarande.

Mvh
Citera
2016-06-29, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcusp123
Hej!

Tog subuxone igår, 0,8-1mg under dagen. Senaste dosen kl 18. har sovit dåligt 2 nätter nu under påverkan av detta så idag tänkte jag enbart använda min rivotirivil. Aldrig använt denna benzo.

Kl 8.00 tog jag ca 0,5mg Rivotirivil och jag känner av den muskelavslappnande effekten mycket väl. Dock känner jag att min ångest/oro ökat mycket under denna timmen. Undrar därav om jag med säkerhet kan ta 0,5mg xanor mot min ångest eftersom jag vet att den lindrar detta?

Förstår att det inte borde vara problem men jag är försiktig ( nojig ) När det gäller nya preparat samt blandningar av dem. Dels eftersom sub borde vara verksamt i kroppen fortfarande.

Mvh

Var såklart inga problem
Citera
2016-07-03, 14:42
Medlem
boredomss avatar
Hej

Jag har käkat 9 x 2mg ikto tre dagar i sträck. Kommer jag åka på någon sorts mild at/abs? Kan lägga till att jag är väldigt känslig för sånt.

Redigerar: lite otydligt, alltså inte 9 stycken varje dag i tre dagar utan 9 stycken spritt över 3 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in