Citat:
Ursprungligen postat av whitechristmas
Är Ikto 0,5mg mindre värda (ekonomiskt) och potenta än Diazepam 10mg? Älskar Ikto men 0,5mg biter inte alls på mig, så jävla klena. Hur ställer sig en läkare tex vid ett sådant byte ?
Rent ekonomiskt skulle jag tro 10mgs diazepam är mer värt. Just för Ikto vanligast på marknaden är i 2mg och dem kostar ca. 20spänn styck i vnaliga fall. En 10mg diazepam kan du sälja för 10 spänn lätt, sen är det apotekets och du kan bevisa det (dem skriver väl bara ut stesolid vad gäller diazepam o dem har speciellt utseende) så lär du kunna få en bit till.
Bara som exempel säljer en halv-vän till mig på gatan till några gammla kompisar o halv-kompisar av hans 10mgs stess för 15-20spänn (små kvantiteter). O han får inte mer än max 25spänn för Ikto 2mgare (visserligen inte apotekets o han försökte inte lura dem o säga det var det.......ikto roche har väl apoteket 2mgarna ser ju om inget annat uppenbarligen lika ut som dem man kan få ifrån okänd tillverkare) Nu är priserna jag bor lite högre på benz än vanligt, men bara lite, så knappast här han kan få mer än 30spänn max för en 2mg ikto.
Sen potensmässigt ska 0.5 ikto vara samma som 10mg diazepam. Om du har 0.5orna utskrivna kan du påpeka det för läkare att du hört det/läst det, och säga något i stil med att du åkte flyg en gång och var skitskrajj ville inte ställe in planet så lyckligtvis kunde du låna en stesolid tror du dem hette.
Så tycker jag, och nog många verkar det, att diazepam är bättre mot ångest o ikto är mer opålitligt (Fattar inte varför inte fler t.ex. här på fb skrivit om hur dem är fullproppade med Xanor och sagt att dem inte känner sig spec. påverkade däremot gjorts det massa om ikto, jag kan dock ha fel).... Aldrig testat apotekets Ikto iofs, bara Stessen, sen antal andra benzos inte ifrån apoteket. Tycker man blir mycket mer sömnig lugn benzad lr whatever i skallen av stess, av all benz jag testat så är ikto mest opålitlig vad gäller kunna märka hur påverkad är kort sagt. Många gånger är det dock helt prima på alla sätt, så gillar ändå ikto mycket......