• 1
  • 2
2007-12-03, 13:44
Medlem
Jag har alltid älskat kaffe. Fyra till åtta koppar om dagen har jag svept och mått hur bra som helst. Men nu har det hänt någonting och jag kan inte längre avnjuta ens en enda kopp utan att känna mig stressad, ofokuserad, oroad, lättretad, ångestladdad och få högre puls och ibland dubbelslag - hela dagen.

Jag vet att koffein kan ge de biverkningar jag nämnde och vissa är mer känsliga än andra. Men att man kan utveckla en överkänslighet mot koffein med tiden, som i mitt fall, med tanke på att jag varit en obehindrad konsument i flera år, det har jag aldrig trott.

Är det någon av er som känner igen sig? Eller i varje fall upplever liknande symtom vid koffeinintag? Går det att bota?

Det är ett helvete det här, kaffe som varit och är min stora passion. Men det är ohållbart att må så himla dåligt bara för att få en stunds njutning några gånger om dagen.
Citera
2007-12-03, 13:59
Medlem
Kattlådans avatar
Känner igen det där.. för mig berodde det på överkonsumtion. Jag skar ner från ~10 koppar om dagen till 2. Jävlar vilken skillnad det gjorde.

Testa att trappa ner på koffeinknarket.
Citera
2007-12-03, 14:00
Medlem
Carl Serungs avatar
Har haft precis samma problem, fick darrningar,yrsel och kände mig allmänt knepig. vet inte om jag blivit överkänslig mot koffein. Dricker jag en red bull händer likadant..
Citera
2007-12-03, 15:04
Medlem
Som vanligt är det skönt att se att man inte är ensam. Undrar om koffeinfritt kan vara ett alternativ, med tanke på att det vore en mardröm att avsluta helt. Åtminstone känns det så nu när jag plågas av abstinens.
Koffeinfritt kaffe ska ju vara carcinogent, men under en övergångsperiod spelar ju det ingen som helst roll. Någon som smakat decaf, svart?
Citera
2007-12-03, 15:06
Medlem
En släkting förbrukade mycket kaffe. Detta utvecklades till en överkänslighet i form av yrsel och svimningar. Ta det lugnt med drickandet.
Citera
2007-12-03, 15:17
Medlem
Jag har också fått lägga ner koffein. Jag får bla ångest,oro, yrsel, svettningar, magproblem och sömnproblem av kaffe och te. Även jag har tidigare varit storkonsument utan några som helst besvär, men nu är det stopp med kaffet. Det är hög tid att lägga ner knark,sprit och niktotin också.

Renlevnadsmänniska nästa.
Citera
2007-12-03, 15:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Tro det eller ej, men jag gick över till Grönt te. . Men det funkar bra, dessutom inbillar jag mig att jag mår bättre när jag dricker det..
Citera
2007-12-03, 16:10
Medlem
Hushers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tro det eller ej, men jag gick över till Grönt te. . Men det funkar bra, dessutom inbillar jag mig att jag mår bättre när jag dricker det..

Var kan man handla sånt?
Citera
2007-12-03, 16:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husher
Var kan man handla sånt?

Hahaha, va? Du skojar nu? finns ju i vilken butik som helst ju...
Citera
2007-12-03, 16:24
Medlem
Hushers avatar
Citat:
Hahaha, va? Du skojar nu? finns ju i vilken butik som helst ju...

Jahap får jag väll kolla nån gång. Aldrig sett på ica iaf.
Citera
2007-12-03, 16:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husher
Jahap får jag väll kolla nån gång. Aldrig sett på ica iaf.

Var bor du? Surafisemåla?? Bara att glo i tehyllan efter Green Tea..
Citera
2007-12-03, 17:04
Medlem
Hushers avatar
Citat:
Var bor du? Surafisemåla?? Bara att glo i tehyllan efter Green Tea..

Jaha det har jag ett paket hemma. Tänkte inte på green liksom. :P jag trodde det var nått kinesiskt eller nått
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in