• 1
  • 2
2007-12-03, 10:47
Medlem
McDonald's har (för lite mer än en månad sedan) valt att lyfta bort sin Big Mac Dip från sitt sortiment. Detta trots att Big Mac Dip var det närmaste "originaldip" som man kom på McDonald's, och att jag är övertygad om att den är saknad av en grymt stor skara människor.

Ringer man till kundtjänst får man höra lite olika förklaringar beroende på vilken telefonist man talar med, men ingen av dem verkar hålla, då Big Mac Dip råkar vara samma produkt som dressingen som ligger på Big Mac, fast annorlunda förpackad.
  1. Vad är den faktiska orsaken till att de har valt att ta bort Big Mac Dip? Är detta ett marknadsföringsknep? Har underleverantören verkligen gått omkull, och i så fall: varför finns dressingen på hamburgaren fortfarande kvar (samma leverantör, samma recept)? Kan det måhända vara så illa att dippen som i alla fall jag upplever som "original" är borttagen på grund av att den säljer dåligt?
  2. Vad kan vi konsumenter kan göra för att få tillbaks dippen? Bör man helt enkelt ringa till kundtjänst mer eller mindre varje dag och påtala sin upprördhet, eller krävs det att man i kassan börjar kräva att de manuellt tömmer upp dippen åt en?

Jag uppmanar dessutom alla att ringa McDonald's kundtjänst på 08-740 00 01 (vardagar 07-22, helger 10-18) och uttrycka er oro.

Ni kan även maila dem på mcsvar@se.mcd.com eller använda forumläret som finns på hemsidan.

Klipp med en kille som "klonar" en Big Mac. Kanske man ska göra egen Big Mac Dip i framtiden?
Citera
2007-12-03, 10:56
Medlem
Av min egen erfarenhet så tar MCD bort saker från sortimenten av en enda orsak: dålig försäljning...jag själv jobbar som skifteschef på en MCD restaurang.Men vi har inte helst själva bigmac dippen till salu och har aldrig haft här i Finland var jag bor så om just den produkten kan jag inte säga något.Men min gissning blir ändå att dom högre gubbarna inte är nöjd med försäljningen sen att ringa till kundtjänsten och klaga kan hjälp men då är det nog väldigt många som ska göra det.
Citera
2007-12-03, 11:35
Medlem
klybans avatar
Eller så gör du din egen Big mac dressing :>

http://www.topsecretrecipes.com/reci...es&id=65&page=
Citera
2007-12-03, 11:38
Moderator
Dretskols avatar
Fan vilken fattig jävla tråd! Säg bara att du vill ha dressing på hamburgaren så får du det. Ingen snack om saken. Det blir enklare så. Det är inte så att dippen försvunnit.
Citera
2007-12-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Fan vilken fattig jävla tråd! Säg bara att du vill ha dressing på hamburgaren så får du det. Ingen snack om saken. Det blir enklare så. Det är inte så att dippen försvunnit.

Idiot. Läs om #1.

Big Mac Dip har visst försvunnit från dippsortimentet. Den finns bara på hamburgaren. Jag vill ha den i en liten burk, så jag kan dippa mina pommes frites.
Citera
2007-12-03, 11:42
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Idiot. Läs om #1.

Big Mac Dippen har visst försvunnit från dippsortimentet. Den finns bara på hamburgaren. Jag vill ha den i en liten burk, så jag kan dippa mina pommes frites.

Du kan fortfarande dippa dina jävla pommes frites. Beställer du pommes + bic mac-dipp så får du i en liten plastburk, en genomskinlig en. Fick jag på donken igår.
Citera
2007-12-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Eller så gör du din egen Big mac dressing :>

http://www.topsecretrecipes.com/reci...es&id=65&page=

Ja, jag har kollat in det receptet (det är samma som i filmen jag länkar till), men det är ganska obekvämt att alltid bära med sig lite Big Mac Dip utifall man skulle få för sig att dra till McDonald's. Ser förvisso att de visar hur man gör McDonald's french fries också, men det ser ganska avancerat ut.

Målet är att få McDonald's att återinföra sin dip.
Citera
2007-12-03, 11:46
Medlem
Citat:
Du kan fortfarande dippa dina jävla pommes frites. Beställer du pommes + bic mac-dipp så får du i en liten plastburk, en genomskinlig en. Fick jag på donken igår.

Jag fick det rådet av kundtjänst också, men vissa som jobbar på McDonald's är för inkompetenta för att klara av att gå från kassan till köket och tillbaks.
Citera
2007-12-03, 11:49
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Jag fick det rådet av kundtjänst också, men vissa som jobbar på McDonald's är för inkompetenta för att klara av att gå från kassan till köket och tillbaks.

Vad snackar du om? Har du beställt dressing så får du dressing? Jag fattar inte ditt problem längre.
Citera
2007-12-03, 12:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
... men det är ganska obekvämt att alltid bära med sig lite Big Mac Dip utifall man skulle få för sig att dra till McDonald's.....
Hehe,det skulle nog allt vara lite obekvämt
Citera
2007-12-03, 12:01
Medlem
Citat:
Vad snackar du om? Har du beställt dressing så får du dressing? Jag fattar inte ditt problem längre.

Jag snackar om att på vissa restauranger så har personalen stora problem att ta en beställning som inte är direkt från menyn. Det vore mycket mer bekvämt om de hade dippen färdigförpackad. Men visst, det är värt att försöka.
Citera
2007-12-03, 12:19
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Citat:
McDonald's har (för lite mer än en månad sedan) valt att lyfta bort sin Big Mac Dip från sitt sortiment. Detta trots att Big Mac Dip var det närmaste "originaldip" som man kom på McDonald's, och att jag är övertygad om att den är saknad av en grymt stor skara människor.

Ringer man till kundtjänst får man höra lite olika förklaringar beroende på vilken telefonist man talar med, men ingen av dem verkar hålla, då Big Mac Dip råkar vara samma produkt som dressingen som ligger på Big Mac, fast annorlunda förpackad.
  1. Vad är den faktiska orsaken till att de har valt att ta bort Big Mac Dip? Är detta ett marknadsföringsknep? Har underleverantören verkligen gått omkull, och i så fall: varför finns dressingen på hamburgaren fortfarande kvar (samma leverantör, samma recept)? Kan det måhända vara så illa att dippen som i alla fall jag upplever som "original" är borttagen på grund av att den säljer dåligt?
  2. Vad kan vi konsumenter kan göra för att få tillbaks dippen? Bör man helt enkelt ringa till kundtjänst mer eller mindre varje dag och påtala sin upprördhet, eller krävs det att man i kassan börjar kräva att de manuellt tömmer upp dippen åt en?

Jag uppmanar dessutom alla att ringa McDonald's kundtjänst på 08-740 00 01 (vardagar 07-22, helger 10-18) och uttrycka er oro.

Ni kan även maila dem på mcsvar@se.mcd.com eller använda forumläret som finns på hemsidan.

Klipp med en kille som "klonar" en Big Mac. Kanske man ska göra egen Big Mac Dip i framtiden?

GET A LIFE!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in