2007-12-02, 22:06
Medlem
LooLees avatar
Nån som sitter inne med något smaskigt skvaller om någon känd bloggare?

Hur är blondinbella egentligen? Jobbar hon svart? Tar någon henne seriöst?
Vad gör glamourprinsessan nu för tiden? Hur mkt smink köper hannahsthlm i veckan och för vilka pengar? (det verkar inte som om hon jobbar så mkt...) Någon som känner mogi? Är hon så galen som hon verkar?

Hur mkt är egentligen sanning av vad dom skriver? Skulle vara kul att höra lite insider information.
Citera
2007-12-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LooLee
Nån som sitter inne med något smaskigt skvaller om någon känd bloggare?

Hur är blondinbella egentligen? Jobbar hon svart? Tar någon henne seriöst?
Vad gör glamourprinsessan nu för tiden? Hur mkt smink köper hannahsthlm i veckan och för vilka pengar? (det verkar inte som om hon jobbar så mkt...) Någon som känner mogi? Är hon så galen som hon verkar?

Hur mkt är egentligen sanning av vad dom skriver? Skulle vara kul att höra lite insider information.

Jag har hört via omvägar att bl a Glamourprinsessan tillbringar alldeles för mkt tid framför sin dator...
Citera
2007-12-02, 23:53
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Vem/vilka ligger bakom Im ugly but i've got a blog?
http://imuglybutivegotablog.blogspot.com/
Citera
2007-12-03, 00:54
Medlem
Anna Hibbs som bloggar på Stureplan.se MÅSTE ha bulimi! Någon som har koll på det? Det är ju självklart tragiskt om hon har det. Men hon berättar jämt om hur mycket hon äter, samtidigt som hon är smal som en sticka. Vad jag förstår har hon varit betydligt större så då är det knappast så att hon är naturligt spinkig
Citera
2007-12-03, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Jag har hört via omvägar att bl a Glamourprinsessan tillbringar alldeles för mkt tid framför sin dator...
Citera
2007-12-03, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linlun
Anna Hibbs som bloggar på Stureplan.se MÅSTE ha bulimi! Någon som har koll på det? Det är ju självklart tragiskt om hon har det. Men hon berättar jämt om hur mycket hon äter, samtidigt som hon är smal som en sticka. Vad jag förstår har hon varit betydligt större så då är det knappast så att hon är naturligt spinkig

Nej, hon har inte bulimi. Dom som har ätstörningar vilket bulimi och anorexia egentligen är, pratar aldrig om vad dom äter eller hur mycket dom äter. En person med ätstörning undviker till varje pris att prata om mat, vikt mm. Eftersom dom skäms över sitt missbruk vilket bulimi och anorexia egentligen är så är det något dom döljer till varje pris. Så en människa som hon som bloggar om det hela tiden kan knappast vara det. Kanske jojo bantare som kämpar med att bli smal. Så att hon skulle vara patient på Embla kliniken, ätstörningscentrum är nog högst osannolikt.
Citera
2007-12-03, 11:27
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Nej, hon har inte bulimi. Dom som har ätstörningar vilket bulimi och anorexia egentligen är, pratar aldrig om vad dom äter eller hur mycket dom äter. En person med ätstörning undviker till varje pris att prata om mat, vikt mm. Eftersom dom skäms över sitt missbruk vilket bulimi och anorexia egentligen är så är det något dom döljer till varje pris. Så en människa som hon som bloggar om det hela tiden kan knappast vara det. Kanske jojo bantare som kämpar med att bli smal. Så att hon skulle vara patient på Embla kliniken, ätstörningscentrum är nog högst osannolikt.

Struntprat, en anorektiker kan mycket väl prata om hur mycket det äter likaväl som en matmissbrukare kan tjata om fettbörbränning och bantning. Jag har personligen träffat båda typerna.
Citera
2007-12-03, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan

Är det inte tvärtom? Bulimiker är besatta av mat och av att frossa. Vore väl inte helt otroligt att de också bloggade om sina matorgier så att människor (som förknippar ätstörningar med svält) inte tror att de är sjuka. Jag har haft anorexia och var besatt av att prata om mat och laga/baka till andra. Det var dessutom inget som jag skämdes över och höll hemligt. Inte generalisera sådär!
Citera
2007-12-03, 15:51
Bannlyst
Falsk bulimi är vad det är.
Citera
2007-12-03, 16:33
Medlem
LooLees avatar
Jag får ta och kolla in hennes blogg då, den har jag missat. Vem är hon?
Citera
2007-12-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LooLee
Jag får ta och kolla in hennes blogg då, den har jag missat. Vem är hon?

Här har du bloggen: http://www.stureplan.se/frame.php?main=http://blogg.stureplan.se/hibbs

Hon är en inflyttad Göteborgare, sjukt snygg och verkar rätt skön. Ihop med nån nattklubbsnisse, sånt smäller kanske högt i hufvudstaden?
Citera
2007-12-03, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackdude
Falsk bulimi är vad det är.

japp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera