2007-12-02, 16:18
Medlem
w84funs avatar
Sitter här och tänker. Av alla maträtter jag känner till, är det bara Janssons frestelse som inte går att variera. Jag menar, en Janssons är en Janssons. Men palt, entrecote, potatisgratäng, fisk, soppor, grytor, julskinka osv kan kryddas på olika sätt och bli helt olika varandra. Men inte Janssons, eller?
Citera
2007-12-02, 16:23
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Sitter här och tänker. Av alla maträtter jag känner till, är det bara Janssons frestelse som inte går att variera. Jag menar, en Janssons är en Janssons. Men palt, entrecote, potatisgratäng, fisk, soppor, grytor, julskinka osv kan kryddas på olika sätt och bli helt olika varandra. Men inte Janssons, eller?
Varför inte prova att göra den med gravad lax istället för anjovis?
http://www3.arla.se/Default____17653...RecipeID=18550
Citera
2007-12-02, 17:51
Medlem
Tjohildas avatar
Man kan göra den på surströmming också!
Citera
2007-12-02, 18:28
Medlem
w84funs avatar
Uhhhh, varm surströmming? Menar du att det blir gott?
Citera
2007-12-02, 19:13
Medlem
Tjohildas avatar
Jadå! Fast surströmming är ju alltid godast när man äter den som man ska...
Citera
2007-12-03, 12:28
Medlem
Balkongståarns avatar
Vissa saker ändrar man bara inte på, Jansson är en sådan. Vissa variationer kan tillåtas, men inga drastiska förändringar.
Citera
2007-12-03, 13:40
Medlem
klybans avatar
Ne janssons skulle jag aldrig tänka tanken på att ändra på utan möjligtvis den individuella mängden.

Var på julbord förra året och där åt jag den första jansson´s frestelse som verkligen var riktigt jävla äcklig.
Dom hade lagt på ofantliga mängder smör på var som att äta/dricka skirat smör med lite potatis och ansjovissmak :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in