Jag dricker Pepsi Max nästan varje dag, min sambo är "beroende" och dricker nästan en 1,5l flaska per dag.
Vi har som referens druckit läsken dagligen under många år.
Nu till saken,smaken i Pepsi Max har garanterat ändrats i smaken...
Vi är helt eniga.
Smakar mer blaskigt än förut samt att kolsyran är värre när man häller upp i ett glas för att sen försvinna fortare än normalt. När man har 1/4 kvar i flaskan är kolsyran ofta slut och läsken är bara att hälla ur.
Jag köpte hem lite nyss för att testa, nu gillar jag inte pepsi, men jag märkte faktiskt ingen skillnad, kan ju vara för att jag inte dricker det så ofta
Pepsi Max tycker jag är helt ok och smakar som vanligt, en viss bismak av amalgam i och för sig men det tror jag att det alltid har varit. Hur som helst så är den i alla fall bättre än Coca Cola light, där slår en ovanligt frän smak av bittermandel igenom hela tiden. Beskt så det nästan nyper till bakom öronen.
KÄFTEN??? Hatar Pepsi! Hatar lightdrycker! Pepsi Max har alltid smakat lika meningslöst, jag garanterar dig. Förresten så är det väl när man är 17 som man dricker 1,5 liter läsk per dag?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!