2007-12-01, 23:52
Medlem
Jag måste skaffa mig en ny extern hårddisk och valet står mellan dessa modeller i storleken 500gb. Seagate Freeagent eller Western Digital Elements eller rent av en Mybook?

Det jag undrar över är om det finns en avstängningsknapp på dessa eller om de alltid är igång. Vad har ni för erfarenheter av dem? Blir de oroväckande varma? Är de stabila?

Kort sagt vilken rekommenderar ni? Båda ligger på ca 1000:- just nu. Eller ska jag ta en MyBook istället?
Citera
2007-12-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Jag måste skaffa mig en ny extern hårddisk och valet står mellan dessa modeller i storleken 500gb. Det jag undrar över är om det finns en avstängningsknapp på dessa eller om de alltid är igång. Vad har ni för erfarenheter av dem? Blir de oroväckande varma? Är de stabila?

Kort sagt vilken rekommenderar ni? Båda ligger på ca 1000:- just nu. Eller ska jag ta en MyBook istället?

Okej....?
Citera
2007-12-02, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Jag måste skaffa mig en ny extern hårddisk och valet står mellan dessa modeller i storleken 500gb. Det jag undrar över är om det finns en avstängningsknapp på dessa eller om de alltid är igång. Vad har ni för erfarenheter av dem? Blir de oroväckande varma? Är de stabila?

Alla de modellerna du nämde tar ingen plats alls, alltså de existerar inte ens! Det är helt sjukt vad hårddiskar krymper nuförtiden.
Citera
2007-12-02, 00:27
Medlem
MyBook 500gigarn är grym, ställ upp han i bokyllan ser smälter den samman med de övriga böckerna fett bra

Du har nog f.ö glömt lite info
Citera
2007-12-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Alla de modellerna du nämde
Vadå, han har ju inte nämnt någon! Psykos?

TS: Du missade skriva vilka modeller det gällde.
Citera
2007-12-02, 00:40
Medlem
Hehe, hade visst lite bråttom där

Thanx i alla fall... lutar åt en Mybook, men de andra är sjukt billiga på tex pixmania.

Seagate Freeagent 500gb finns att köpa på pixmania för futtiga 816:- men pixmania är väl inte världens bästa om det skulle strula . . .
Citera
2007-12-02, 00:46
Moderator
Falukropps avatar
Fråga i affären eller kolla på specarna vilken av dem som går svalast och vilken som har minst latency över USB-överföringen. Det hade varit mina huvudpreferenser om jag hade köpt en ny portabel disk idag.

En annan pryl jag saknar hos min disk är att den inte kan spinna ner efter x minuter idle. Den går hela tiden. Vet dock inte om det är en begränsning i UMS-drivrutinen i Windows eller disken i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in