2007-12-01, 23:52
Medlem
Hej! Köpte en LaCie idag på netonnet, 990 kr, helt ok. Men efter att jag packat upp den så märkte jag att, den har ingen on/off knapp och den stängs heller inte av automatiskt vid datoravstängningen. Finns det något att göra åt saken, vill inte hålla på att dra ut sladden hela tiden. Kan heller inte lämna tillbaka den eftersom förpackningen är bruten såg att media markt har E-BOOK 500 gb för samma pris, hörde att den hade funktionen att stänga av sig automatiskt. Besviken!
Citera
2007-12-02, 00:00
Medlem
Jegars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skakle
den har ingen on/off knapp

LOL!
Citera
2007-12-02, 19:03
Medlem
HA!
Detta var fruktansvärt kul, men iallafall.
Du väl leva med att den är på konstant, det har min Lacie 250gig varit i lite drygt 1,5 år, utan några problem, och då har den ändå jobbbat extremt mycket, den börjar iofs bli lite seg nu, men det är inte många som använder en hårddisk så mycket som jag, så det är inget att oroa sig för.
Om du köpt den från en lagershop så kan du chansa och testa att lämna tillbaka den, jag lyckades lämna tillbaka en router, då jag hade brutit förpakningen och testat den tills jag upptäckte att den saknade en funtion som jag behövde. (Detta va på lagershopen i borås om du undrar, om du testar att lämna tillbaka den så skulle jag raderat allt först, om det nu inte var självklart.)
Citera
2007-12-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skakle
hörde att den hade funktionen att stänga av sig automatiskt. Besviken!

Dessutom har den en inbyggd fläkt för bättre kylning hahahahaha.

Personligen har jag en extern hårddisk på 320gb som jag köpte beg för 500kr. (kostade 1600kr enligt kvitto för ca; ett årsen) Jag rekommenderar med andra ord, att kolla efter beg. komponenter i framtiden då det är där ibland man gör dem bästa köpen. och ja, den har en on/off knapp hahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in