Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Goran har väl erkänt det mordet vill jag minnas?
Läste i en artikel på en av trådarna du länkade till att han tydligen erkänt det mordet för polisen i Bosnien. Killen är ju minst sagt störd. Han borde ju sitta inlåst på livstid. Verkligen en som man kan kalla för "farlig för allmänheten".
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Det allra läskigaste var att han hade alla värdesaker kvar - plånboken med pengar och körkort etc och en kamera bl.a. Det enda som saknades var cykeln och den visade sig ha blivit snodd av en helt annan person, som inte visste att det låg ett lik en bit därifrån. Glasögonen låg närmare kroppen, som om någon stoppat killen och tvingat honom av cykeln, sen sprang han för livet, hanns upp av mördaren, tappade brillorna, kämpade vidare ytterligare en bit och höggs sedan ihjäl. Spekulationerna rörde sig mest kring att det skulle ha varit en galning som låg och lurpassade i mörkret som ett rovdjur, och där kommer Niklas cyklande helt ensam på en öde landsväg.... fy fan, ryser när jag tänker på det.
Det enda jag vet om killen är att han var lite av en nörd, pluggade som fan och skulle precis ge sig iväg på en resa till Kina när han blev mördad. Han höll inte på med droger eller kriminalitet, var inte bög eller *annorlunda* på något annat sätt, var inte skyldig nån pengar, var inte våldsam eller jobbig eller störd, en vanlig kille bara.
Precis som du säger.Otroligt skumt och otäckt mord. Mördaren måste ju nästan varit ute efter honom eller kanske vem som helst. Varför ha kniv annars ?. Och bevisligen inte ute efter värdesaker. Bara ute för att döda ?.
Brrrr.... Jag förstår hur ni måste ha känt det tiden efter mordet när detaljerna gick upp för folk. Och kanske fortfarande känner till viss del eftersom ingen är gripen.
Jag ser fyra alternativ:
1. Killen levde ett EXTREMT väldolt dubbelliv och orsaken till hans död finns där.
2.Mördaren bor inom en viss radie från området och är den typens seriemördare för vilken det går extremt långt mellan hans "lust" att döda.
3. Samma personlighetstyp som ovan men bor långt därifrån och var bara mest på genomresa i Bjärred. Men med mordmotiv i bakhuvudet.
4. Rån som blev avbrutet.
Hoppas att jag inte oroat dig allt för mycket nu. Men fallet är samtidigt som det är märkligt så är det intressant.