2007-12-01, 00:36
  #1
Medlem
Tjenare!
Jag har en liten fråga, ni kanske skrattar åt mig för att det är så små summor jag kommer med här men det struntar jag i

Jag undrar helt enkelt hur man ska göra för att få 5000:- att växa så mycket som möjligt på en månad, lagligt/olagligt.
Köpa knark och sen sälja det är jag dock helt ointresserad utav.
Och gambling är inte heller utav intresse. Det ska vara en investering som gör att jag är i princip garanterad vinst.

Mvh Kiwi
Citera
2007-12-01, 00:40
  #2
Medlem
Realizts avatar
Ojdå, det var lite för lite för finansmarknaderna. Betting kanske?
(Eller kanske låna ut till skyhög ränta till nån av dem här som brukar posta om tillfällig kassabrist...)

Citat:
Köpa knark och sen sälja det är jag dock helt ointresserad utav.
Jag med. Har man köpt så ska man ta!
Citera
2007-12-01, 00:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Jag med. Har man köpt så ska man ta!

Haha, du läser mina tankar
Citera
2007-12-01, 01:07
  #4
Medlem
jumpcuts avatar
Det känns som att det enda du kan göra är just att låna ut pengarna till någon som känner sig tvungen att ha dem precis just nu. 10 % kanske? Så ska du självklart säga att du dubblar procenten varje dag efter avtalat datum. Vilket innebär att om du ger honom en vecka så ska du ha 1 100 kronor på avtalat datum, 1 200 dagen efter, 1 400 dagen efter det, 1 800 dagen efter det och så vidare. Klantar han bort en vecka är det 6 400 kronor som han är skyldig dig. Lite elakt, kan tyckas. Men betydligt trevligare än dubbleringen av hela summan som är vanligast enligt min erfarenhet. Det kan lätt bli jobbigt att låna en tusenlapp och vara skyldig åtta om man är tre dagar sen

Glöm bara inte att vara tydlig med detta och du kan ju även lägga till "för det är inte mig du lånar pengarna av".
Citera
2007-12-01, 07:04
  #5
Medlem
Slupens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det känns som att det enda du kan göra är just att låna ut pengarna till någon som känner sig tvungen att ha dem precis just nu. 10 % kanske? Så ska du självklart säga att du dubblar procenten varje dag efter avtalat datum. Vilket innebär att om du ger honom en vecka så ska du ha 1 100 kronor på avtalat datum, 1 200 dagen efter, 1 400 dagen efter det, 1 800 dagen efter det och så vidare. Klantar han bort en vecka är det 6 400 kronor som han är skyldig dig. Lite elakt, kan tyckas. Men betydligt trevligare än dubbleringen av hela summan som är vanligast enligt min erfarenhet. Det kan lätt bli jobbigt att låna en tusenlapp och vara skyldig åtta om man är tre dagar sen

Glöm bara inte att vara tydlig med detta och du kan ju även lägga till "för det är inte mig du lånar pengarna av".

Sadana har avtal har en formaga att inte halla upp i tingsratt pa grund av att det klassas som ocker, men du verkar inte ha nagra moraliska problem sa du hittar sakert andra vagar for indrivning.
Citera
2007-12-01, 09:52
  #6
Medlem
http://www.forexfactory.com/showthread.php?t=56670&page=21

Från 5000 till 600 000 på en vecka
Men om du inte VET att du kan vinna Forex så kommer du sannolikt förlora allt.
Citera
2007-12-01, 14:09
  #7
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Det ska vara en investering som gör att jag är i princip garanterad vinst.
Mvh Kiwi

Fanns det sådana investeringar skulle inte någon sitta och babbla om dom på flashback, jag lovar
Citera
2007-12-01, 16:17
  #8
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Fanns det sådana investeringar skulle inte någon sitta och babbla om dom på flashback, jag lovar

Tja, statsobligationer är nästan helt säkra i västländer, men avkastningen är givetvis därefter. Risk och avkastning har ett linjärt förhållande, vilket inte är så konstigt.

Folk som tror att man kan tjäna pengar utan att ta någon risk är obildade och okunniga.
Citera
2007-12-01, 16:24
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Tjenare!
Jag har en liten fråga, ni kanske skrattar åt mig för att det är så små summor jag kommer med här men det struntar jag i

Jag undrar helt enkelt hur man ska göra för att få 5000:- att växa så mycket som möjligt på en månad, lagligt/olagligt.
Köpa knark och sen sälja det är jag dock helt ointresserad utav.
Och gambling är inte heller utav intresse. Det ska vara en investering som gör att jag är i princip garanterad vinst.

Mvh Kiwi
Åk till tyskland och köp sprit som du säljer dyrt hemma, lagom olagligt bara.
Citera
2007-12-01, 16:34
  #10
Medlem
EvelKnievels avatar
Köp saker billigt på tradera och sälj dom sedan på blocket.
Citera
2007-12-02, 15:45
  #11
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slupen
Sadana har avtal har en formaga att inte halla upp i tingsratt pa grund av att det klassas som ocker, men du verkar inte ha nagra moraliska problem sa du hittar sakert andra vagar for indrivning.

Killen vill få 5k att växa på en månad, det är rätt uppenbart att han måste göra någonting illegalt. Jag ger blanka fan i vad han gör med sina pengar, men jag gav ett förslag på vad han skulle kunna göra - sen kommer du och talar om moral och så vidare? Skulle vara kul att se dig gå lös på Flashback och berätta för alla som beskriver en moraliskt tvivelaktig gärning att de är dumma.
Citera
2007-12-02, 15:52
  #12
Medlem
Är det inte möjligt att göra ganska stor vinst med derivat på en månad om man börjar med 5000 kr? Det kräver iofs. att man är villig att riskera alltihop, vilket Kiwilo87 inte vill, men jag har svårt att tro att det är möjligt utan att ta en risk. Alla olagliga sätt att tjäna pengar kräver också stora risker (i och med att straffet oftast är mycket värre än den möjliga vinsten).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in