2007-12-02, 17:33
Medlem
MrOaikis avatar
Risk...

Du ger mig 5000:- och så får du kanske 50 000 kronor av mig om en månad*. Kanske! Det är en stor risk, men tänk på möjligheterna!

* Kan inte garantera att jag lämnar tillbaka pengarna, men det finns alltid en teoretisk möjlighet.
Citera
2007-12-02, 18:10
Bannlyst
det finns massor du kan göra, importera grejer, erbjuda tjänster, gå typ till bageriet o fråga om du kan få ett bra pris på deras varor, sälj sedan till dina grannar, eller tvätta bilar o vaxa dem. lycka till

bara din fantasi sätter gränserna. va kreativ.
Citera
2007-12-02, 18:17
Medlem
Alltså, visst kan jag ta en risk att förlora allting, men finns det nåt sätt där jag kan investera och känna mig en aning säkrare än 50/50 på så är det klart att jag satsar på det! Men jag är öppen för alla förslag, så ni kan ju skriva upp lite andra saker man kan göra också som gör att det är ganska stor risk att jag förlorar allt också om ni vill!
Citera
2007-12-02, 18:19
Bannlyst
är du arbetsskygg eller vadå? tror du pengarna bara ska flyga till dig?
Citera
2007-12-02, 18:45
Medlem
jumpcuts avatar
Du skulle ju kunna sponsra en pokerspelare? Jag vet att en gammal vän fick dollars av en amerikan som han dubblade, gav tillbaka summan plus halva vinsten och behöll halva vinsten själv. Om han skulle misslyckas behövde han inte betala tillbaka pengarna. Det handlade om ganska mycket pengar veckovis till slut vill jag minnas.
Citera
2007-12-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
är du arbetsskygg eller vadå? tror du pengarna bara ska flyga till dig?

Haha, nejnej
Mitt kontrakt med mitt arbete gick ut nyss pga att jag ska in i lumpen om två månader exakt nästan, och på dom två månaderna så lär jag hitta lite alternativa inkomster så att säga, känns lite onödigt att ens försöka skaffa sig ett jobb när det är så pass tätt inpå jag ska iväg, och nu när julen och nyår är på gång också.
Citera
2007-12-02, 21:04
Medlem
mishimas avatar
Ett förslag skulle kunna vara svartabörs-handel av biljetter. Finns det något populärt evenemang snart som du skulle kunna göra en vinst på?

Edit: Ett förslag: http://www1.ticnet.se/PriceTable?l=SE&EVNT=GOT12561ULE07111&CL_ORIGIN=
Citera
2007-12-13, 16:16
Medlem
"boris"s avatar
5000 kan relativt lätt bli 6-7000 på en månad med en högriskfond. Men det är kanske inte tillräckligt.
Citera
2007-12-13, 16:23
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
5000 kan relativt lätt bli 6-7000 på en månad med en högriskfond. Men det är kanske inte tillräckligt.

Det där satt jag också och funderade på, men jag tror att TS anser att det är lite för liten summa.
Fast iofs om man lyckas varje månad så stiger det ganska bra i längden iaf.
Citera
2007-12-13, 16:41
Medlem
"boris"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
Det där satt jag också och funderade på, men jag tror att TS anser att det är lite för liten summa.
Fast iofs om man lyckas varje månad så stiger det ganska bra i längden iaf.

Jag gillar högriskfonder. Tålamod är en dygd.
Citera
2007-12-13, 19:53
Medlem
Nåja, sannolikheten för att hitta en fond som går upp 20-40% på en månad i det svajiga börsklimat som just nu råder, är ytterst liten. Men som exempel: Simplicity Indien har stigit 25% på två månader. Baring Hong Kong China har stigit 72% i år.

Men ingen av dessa kan man slänga in endast 5000:- i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in